Suntem la sfarsitul lui octombrie, caracteristic perioadei se anuntasera precipitatii si averse, o zi in care nici macar un test drive nu te poate scoate din asternut.
Dar cum sunt o persoana care-si iubeste meseria, am plecat spre importator pentru a-mi ridica "victima", noul model Saab 9-3 Aero. Odata ajuns am constatat ca modelul oferit este varianta combi, moment in care am fost convins ca intreg testul va fi "inca o masina fara pic de personalitate". Nu sunt pesimist de felul meu, dar atunci cand am vazut ca ne este oferita o masina de familie, m-am gandit instantaneu la un prieten care are 3 copii si 2 catei. Ce putem face noi cu o masina de familie? Multe, multe lucruri credeti-ma pe cuvant.
M-am urca la volanul "familistului" si am pornit motorul. In aceea secunda imaginea mi s-a schimbat total, trecand la polul opus, acolo unde gasim o masina sport, dornica de ghidusii. Ideea care estea??o fi ea combi, o fi ea lunga si mai ales grea (1,690 kg), dar in momentul in care pornesti motorul, toate aceste inconveniente dispar. Avand la dispozitie varianta "Aero", (adica cea mai sportiva optiune atunci cand ai de ales motorizarea,) am dispus de minunatul V6, care ne-a pus pe tava nici mai mult nici mai putin de 275 de cai putere.
Sunetul scos ce cele doua tevi de esapament este de-a dreptul minunat, iar pe masura ce urci in ture, devine din ce in ce mai placut pentru urechea unui impatimit si din ce in ce mai deranjant pentru urechea pietonului.
Daca tot suntem la capitolul motor, propun sa inaintam un pic si sa va povestesc cum se simte 9-3, atunci cand apuci sa faci cativa km la volanul sau. Nu pot spune ca este o masina cu adevarat sportiva, cu o directie cam prea elastica , cu o cutie un pic prea larg etajata, Saab-ul nostru se situeaza in clasa sedanurilor cu pretentii sportive.
Sa nu ma intelegeti gresit, este o masina placuta la condus, dar in acelasi timp nu are vivacitatea si personalitatea unei "pur sange" sportive. Iar cei de la Saab nici nu au vrut sa faca o masina care sa se ia la intrecere cu cine stie ce Porsche sau Ferrari. Este o masina care cu siguranta va fi cumparata de fanii firmei, dar mai ales de acei familisti convinsi, care doresc sa retraiasca acele senzatii pline de adrenalina , din timpurile cand "3 copii si 2 catei" nu existau.
Despre interior am numai cuvinte de lauda. Exceptie face designul si linile habitaclului, care din pacate sunt un pic cam demodate, in rest numai bun gust. Cu un spatiu care poate gazduii o intreaga "sleahta" de copii sau nu, cu un portbagaj imens, 9-3 combi este o masina dedicata in special celor care nu se gandesc numai la ei.
Varianta testata a dispus cam de tot ce poate oferii firma suedeza, incepand cu dublu climatronic, faruri cu xenon , tapiterie exclusiv din piele, comenzi pe volan, si terminand cu un sistem audio de buna calitate.
In legatura cu consumul, acesta s-a situat undeva in jurul valorii de 19 l/100km. Un consum ridicat, dar justificat de regimul sportiv in care a fost utilizata masina, cat si de impresionantul V6.
Saab 9-3 ramane in continuare un model "pretentios", un model preferat de cei care vor sa fie altfel decat Bmw sau Mercedes, preferat de acele persoane care vor o evidentiere discreta dar de o calitate superioara.
Date tehnice:
Motorizare: 2.8 L, V6
Putere maximă: 275 cp
Carburant : benzină
Cutie de viteze: manuală, 6+1
Transmisie: puntea faţă
Rezervor: 60 l
Viteză maximă: 250 km/h
Masă Proprie: 1690 kg
Consum (urban/ extra/ mixt): 15.0/7.1/10.0.
Preţ : incepand cu 25.918 CIP, 40.200 DDP (model testat)
AUTOspot apreciază:
+ spaţiul interior
+ motor puternic şi cultivat
+ design exterior
AUTOspot nu apreciază:
- direcţie elastică
- design interior
- cutie de viteze larg etajată
Vezi mai multe poze cu SAAB 9-3 AERO in galeria foto
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook