Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Porsche Taycan Turbo – Flash


Scris de Razvan Filip Dumitru pe 07-07-2021

1De-a lungul anilor am avut ocazia, dar si norocul sa fiu la volanul catorva modele cu adevarat interesante si speciale. Prin prisma pasiunii, dar si a meseriei, sunt incantat de fiecare data cand am o masina la test. Fiecare spune povestea ei, fiecare are un public tinta si fiecare model poate fi masina viselor cuiva.

2Pentru testul de azi am condus una dintre cele mai spectaculoase masini testate in ultima vreme, actualul si inconfundabilul Porsche Taycan. Spre norocul meu acesta a venit in varianta Turbo, cu ai sai 680 cp si 0-100 km/h in numai 3.2 secunde. Stiu, sunt cifre pe care le digeri un pic mai greu, dar sunt aici sa explic ceea ce am trait la volanul acestei opere de arta.

3Porsche, spre deosebire de alti producatori, nu s-a grabit sa intre in “Liga Electrica”, a preferat sa astepte, sa testeze si sa vina pe piata cu ceva unic. Astfel a luat nastere primul model full electric din gama producatorului german.

4Exteriorul, designul, cat si linile ondulate ale inculpatului de azi sunt cu adevarat spectaculoase, dar in acelasi timp pastreaza traditia Porsche. Forma caroseriei te duce imediat cu gandul la fratele mai mic Carrerra, dar si la consacratul Panamera.

Farurile au fost restilizate si transmit un aer futurist, practic un mesaj clar cum ca viitorul este azi, aici, intruchipat prin primul model full electric al celor de la Porsche.

5Taycan este primul automobil de serie cu o tensiune a sistemului de 800 de volți, fata de sistemul obisnuit de 400 de volti folosit pana acum pentru masinile electrice. Acesta reprezinta un mare avantaj, astfel in doar cinci minute, bateria poate fi reincarcata folosind curent continuu dintr-o retea de incarcare de mare putere, iar autonomia acesteia poate ajunge la 100 de kilometri (conform WLTP).

Un alt salt tehnologic realizat de cei de la Porsche este acela ca timpul de incarcare de la cinci pana la 80 la sută SoC (state of charge) este de 22,5 minute pentru incarcarea in conditii ideale, iar puterea maxima de incarcare este de 270 kW.

6Cockpitul semnaleaza inceputul unei noi ere cu structura sa clara si cu o arhitectura complet noua. Clusterul de instrumente, curb, independent, reprezina un punct forte al tabloului de bord. Aceasta este conceput si gandit in jurul soferului, acesta fiind cel mai privilegiat din intreg habitaclul.

Un display central de 10,9 inci si un display pentru pasageri optional sunt combinate pentru a forma o banda de sticlă integrată, cu un aspect de panou negru. Toate interfețele pentru utilizator au fost complet reconcepute pentru Taycan. Numarul de comenzi clasice, cum ar fi butoanele, a fost redus semnificativ. In schimb, controlul este intelligent si intuitiv - folosind functiile tactile sau functia de control vocal, care raspunde la comanda „Hey Porsche”.

Pozitia joasa la volan, vizibilitatea buna, chiar si pentru un exemplar cu tenta de coupe, sunt alte atuuri care m-au incantat la inculpatul de astazi. Practic tot ce are Porsche mai bun, tehnologia, istoria, victoriile la Le Mans, traditia si unicitatea au fost combinate si inserate in Taycan.

Timpul a trecut si am ajuns cu povestea noastra la detaliile referitoare la cum te simti la volan, cum accelereaza Taycan Turbo si ce mi-a placut cel mai mult la acest exemplar cu totul si cu totul special.

7Am incercat sa ma pregatesc mental cat mai bine pentru placerea pe care urma sa o am in momentul in care voi conduce noul model al celor de la Porsche. Credeti-ma pe cuvant, nimeni si nimic nu te poate pregati cu adevarat pentru o accelerare la volanul lui Taycan Turbo.

Dupa ce ai setat transmisia pe modul Sport Plus, te tii cu ambele maini de volan, ai piciorul stang pe frana, dreptul pe acceleratie apasat, vezi pe ecranul din fata ta “Launch Control Activated” si eliberezi frana. Taycan pleaca de pe loc cu o asa putere, usurinta si agilitate incat cu greu poti exprima in scris sentimentul pe care ti-l induce. Esti nevoit sa te tii efectiv de volan, sa-ti incordezi instinctiv abdomenul si tot ce-ti ramane de facut este sa te bucuri de fiecare secunda petrecuta la volan. Creeaza pur si simplu dependenta!

8Referitor la distanta pe care o poti strabate la volanul lui Taycan, cu o incarcare completa a bateriei, parerile sunt impartite si evident, acestea difera de cativa factori esentiali. Porsche pretinde ca ai putea scoate un range situat in jurul valorii de 380 km. Noi am reusit sa facem 25o km, in conditiile in care am folosit inculpatul de azi preponderent in oras. Conteaza cat de greul ai piciorul de pe acceleratie, ce temperatura este afara, daca esti singur sau ai pasageri cu tine in masina, daca este trafic si te opresti din metru in metru si lista poate continua.

Porsche Taycan este un etalon in lumea masinilor electrice, atat prin puterea oferita, dar si prin calitatea imbatabila a materialelor folosite la constructie, dar si a feelingului unic, oferit in spatele volanului.









Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Audi prezinta noul SQ5 TDI
Cui nu ii place un crossover? Este mai practic decat un sedan, dar mai mic decat un SUV. Poti indesa o gramada de chestii in el, dar nu ai nevoie de inca doi prieteni [ continuare ... ]

  Abarth 695 Maserati Edition - sau cum arata un 500 la masculin
Cine a zis ca Fiat 500 e jucarie doar de fete? Cred ca intocmai contrar credintei populare, Fiat a facut tot posibilul sa demonstreze ca poporul se inseala... amarnic. [ continuare ... ]

  Reginele industriei auto, atentie! Volvo S60 Polestar a pus ochii pe premiul cel mare
Suedezii de la Volvo planuiesc sa detroneze reginele BMW M3 si Mercedes C63 AMG din topul masinilor de inalta performanta care nu costa cat o casa de vacanta la Monaco. [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum