De-a lungul anilor am avut ocazia, dar si norocul sa fiu la volanul catorva modele cu adevarat interesante si speciale. Prin prisma pasiunii, dar si a meseriei, sunt incantat de fiecare data cand am o masina la test. Fiecare spune povestea ei, fiecare are un public tinta si fiecare model poate fi masina viselor cuiva.
Pentru testul de azi am condus una dintre cele mai spectaculoase masini testate in ultima vreme, actualul si inconfundabilul Porsche Taycan. Spre norocul meu acesta a venit in varianta Turbo, cu ai sai 680 cp si 0-100 km/h in numai 3.2 secunde. Stiu, sunt cifre pe care le digeri un pic mai greu, dar sunt aici sa explic ceea ce am trait la volanul acestei opere de arta.
Porsche, spre deosebire de alti producatori, nu s-a grabit sa intre in “Liga Electrica”, a preferat sa astepte, sa testeze si sa vina pe piata cu ceva unic. Astfel a luat nastere primul model full electric din gama producatorului german.
Exteriorul, designul, cat si linile ondulate ale inculpatului de azi sunt cu adevarat spectaculoase, dar in acelasi timp pastreaza traditia Porsche. Forma caroseriei te duce imediat cu gandul la fratele mai mic Carrerra, dar si la consacratul Panamera.
Farurile au fost restilizate si transmit un aer futurist, practic un mesaj clar cum ca viitorul este azi, aici, intruchipat prin primul model full electric al celor de la Porsche.
Taycan este primul automobil de serie cu o tensiune a sistemului de 800 de volți, fata de sistemul obisnuit de 400 de volti folosit pana acum pentru masinile electrice. Acesta reprezinta un mare avantaj, astfel in doar cinci minute, bateria poate fi reincarcata folosind curent continuu dintr-o retea de incarcare de mare putere, iar autonomia acesteia poate ajunge la 100 de kilometri (conform WLTP).
Un alt salt tehnologic realizat de cei de la Porsche este acela ca timpul de incarcare de la cinci pana la 80 la sută SoC (state of charge) este de 22,5 minute pentru incarcarea in conditii ideale, iar puterea maxima de incarcare este de 270 kW.
Cockpitul semnaleaza inceputul unei noi ere cu structura sa clara si cu o arhitectura complet noua. Clusterul de instrumente, curb, independent, reprezina un punct forte al tabloului de bord. Aceasta este conceput si gandit in jurul soferului, acesta fiind cel mai privilegiat din intreg habitaclul.
Un display central de 10,9 inci si un display pentru pasageri optional sunt combinate pentru a forma o banda de sticlă integrată, cu un aspect de panou negru. Toate interfețele pentru utilizator au fost complet reconcepute pentru Taycan. Numarul de comenzi clasice, cum ar fi butoanele, a fost redus semnificativ. In schimb, controlul este intelligent si intuitiv - folosind functiile tactile sau functia de control vocal, care raspunde la comanda „Hey Porsche”.
Pozitia joasa la volan, vizibilitatea buna, chiar si pentru un exemplar cu tenta de coupe, sunt alte atuuri care m-au incantat la inculpatul de astazi. Practic tot ce are Porsche mai bun, tehnologia, istoria, victoriile la Le Mans, traditia si unicitatea au fost combinate si inserate in Taycan.
Timpul a trecut si am ajuns cu povestea noastra la detaliile referitoare la cum te simti la volan, cum accelereaza Taycan Turbo si ce mi-a placut cel mai mult la acest exemplar cu totul si cu totul special.
Am incercat sa ma pregatesc mental cat mai bine pentru placerea pe care urma sa o am in momentul in care voi conduce noul model al celor de la Porsche. Credeti-ma pe cuvant, nimeni si nimic nu te poate pregati cu adevarat pentru o accelerare la volanul lui Taycan Turbo.
Dupa ce ai setat transmisia pe modul Sport Plus, te tii cu ambele maini de volan, ai piciorul stang pe frana, dreptul pe acceleratie apasat, vezi pe ecranul din fata ta “Launch Control Activated” si eliberezi frana. Taycan pleaca de pe loc cu o asa putere, usurinta si agilitate incat cu greu poti exprima in scris sentimentul pe care ti-l induce. Esti nevoit sa te tii efectiv de volan, sa-ti incordezi instinctiv abdomenul si tot ce-ti ramane de facut este sa te bucuri de fiecare secunda petrecuta la volan. Creeaza pur si simplu dependenta!
Referitor la distanta pe care o poti strabate la volanul lui Taycan, cu o incarcare completa a bateriei, parerile sunt impartite si evident, acestea difera de cativa factori esentiali. Porsche pretinde ca ai putea scoate un range situat in jurul valorii de 380 km. Noi am reusit sa facem 25o km, in conditiile in care am folosit inculpatul de azi preponderent in oras. Conteaza cat de greul ai piciorul de pe acceleratie, ce temperatura este afara, daca esti singur sau ai pasageri cu tine in masina, daca este trafic si te opresti din metru in metru si lista poate continua.
Porsche Taycan este un etalon in lumea masinilor electrice, atat prin puterea oferita, dar si prin calitatea imbatabila a materialelor folosite la constructie, dar si a feelingului unic, oferit in spatele volanului.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook