Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Noul Kia Rio, vedeta anului 2012 in Romania!


Scris de mircea pe 24-09-2012

Kia Rio 1In ultimii ani, cresterea preturilor combustibililor si aglomeratia urbana au generat solutii dintre cele mai ingenioase din partea producatorilor de autoturisme la nivel mondial. In celalalt taler al balantei stau confortul, siguranta si design-ul care sunt in egala masura importante. Cum a raspuns Kia la aceasta provocare? Raspunsul este simplu: prin Noul Rio, masina anului 2012 in Romania!

Inca de cand am pasit in showroom-ul Mit Motors de unde urma sa iau Noul Rio in test-drive, simteam ca voi avea de-a face cu "o vedeta". Ok, stiu ca noul Rio este pe piata de ceva vreme si ca design-ul si fisa tehnica il recomanda ca pe un concurent serios pentru clasa compacta, insa titlul de "Masina anului" m-a facut curios sa-l vad "ce stie"!

Kia Rio 2Prima impresie? Uitati de pozele de pe net, veniti intr-un showroom Kia si vedeti-o cu ochii vostri! Masina noastra era rosie, in 5 usi, colantata cu niste benzi albe ce ii accentuau linia dinamica, iar pe portiere statea scrisa distinctia "Masina anului 2012 in Romania", pentru acei ignoranti care nu-si dau seama din prima cu cine au de-a face si cauta cu privirea semnul marcii sau modelul insemnate pe caroserie. Ca urmare, nu am pierdut mult timp trecand in revista fisa tehnica si motorizarea oferita la test (1,1 DSL - 75 CP), ci m-am grabit sa fac cunostinta cu "vedeta" ce ma astepta in parcare, anticipand parca relatia de prietenie care ne va lega in cele cateva zile pe care urma sa le petrecem impreuna.

Vezi galeria foto completa Kia Rio realizata cu ocazia testului

Exterior



Kia Rio 3Trebuie spus de la inceput ca masina atrage privirile ca un magnet, lucru pe care l-am constatat atat pe drumurile patriei, unde participantii la trafic intorceau capul sau ne urmareau curiosi cand ii depaseam, dar si la stop unde pietonii ramaneau surprinsi de schimbarea culorii semaforului fiind cu ochii la Noul Rio. Nu stiu daca in cazul nostru aceasta "atentie" s-a datorat culorii rosu-aprins a masinii, colantarii acesteia cu alb sau inscriptiei "Masina anului", dar cu siguranta principalul merit il au accentele agresive date de forma farurilor si a grilei precum si liniile fluide ce sunt subliniate, spre exemplu, de montantii tratati cromatic diferit fata de culoarea caroseriei. Pe scurt o impresie placuta, un design cu personalitate, foarte bine rezolvat din punct de vedere estetic si functional si... am mai spus ca era rosie? :)

Interior



Kia Rio 4Contrar unor gresite preconceptii, interiorul nu mai repeta sabloanele clasice ale masinilor asiatice de la inceputul anilor 2000 sau anterior. Nu mai avem ceasul digital plasat in centrul consolei, spatiul de depozitare dintre prizele de aerisire, locul de montare a casetofonului sau butoanele rectangulare imprimate cu acelasi font alb cu majuscule. De fapt, Kia nu se mai incadreaza in aceasta categorie de ani buni, iar noul Rio chiar impresioneaza prin ceasurile cu un design dinamic, volanul in trei spite cu comenzile de computer de bord si multimedia, plus o consola centrala unitara, spatioasa si rezolvata simplu, pe principiul "less is more".

Doua minusuri. Unele plastice folosite puteau fi mai bune in aceasta zona, caci e pacat sa simti ca design-ul o ia inaintea materialelor. Al doilea minus il reprezinta un mic "sertar" rectangular amplasat in dreapta consolei centrale, a carui functiune nu am reusit sa o descoperim, insa care avea in plan frontal un loc de poza marcat ca atare (photo 52x52 mm). Pana ma apuc sa investighez pe net scopul acelui "sertaras" nu am putut sa nu-mi imaginez ce utile ar fi astfel de albume foto incastrate in bord pentru unii proprietari de Logan care isi tapeteaza cu iconite si cruciulite toata masina.

Kia Rio 5Revenind la confort, este de mentionat ca 4 oameni de peste 1,80 m pot "convietui" sute bune de kilometri in Kia Rio fara nicio plangere in ce priveste ergonomia sau spatiile de depozitare. Totul a fost conform cu asteptarile noastre, si am fost impresionati de materialele folosite in finisarea plafonului, usilor, precum si de tapiterie. Simplu, curat, bun gust!

Am lasat la sfarsit portbagajul, al carui volum de 288 litri este mai mult decat suficient pentru necesitatile unei masini din aceasta clasa, iar pentru nevoi exceptionale bancheta rabatabila modular iti poate oferi un volum suplimentar mai mult decat dublu.

Performante



Vorbeam in prefata despre fisa tehnica a noului Rio, pe care am trecut-o in revista la preluarea in test a masinii. Cifrele de performanta pentru o motorizare diesel de 1120 cmc sunt in general in media oferita de toti producatorii auto, insa doua valori se remarca in mod evident, reprezentand exceptia de la regula. Prima este reprezentata de consumul anuntat de 3,9 l/100 km in ciclu urban si 3,3 l/100 km extern cu o valoare medie de lista de 3,6 l/100 km. A doua cifra este 16,1 (secunde), reprezentand valoarea acceleratiei 0-100 Km/h.

Kia Rio 6E clar in cazul modelului testat, 1,1 DSL, ca atat motorul cat si cutia (in 6 viteze) au fost dimensionate spre a optimiza consumul si acest lucru il simti in doar 16 secunde - de cand pui piciorul pe pedala de acceleratie, sau mai bine zis de cand aceasta atinge podeaua, pana cand masina atinge "suta" la ora. Uneori simti ca motorul este subdimensionat sau subcalibrat fata de nevoia de "explozie" intr-o depasire, iar pe autostrada nu risti sa fii amendat pentru depasirea vitezei, din simplul motiv ca mai mult de 140-150 km/h nu prinzi fara a forta micul motor din dotare. Ok, acum pune-ti intrebarea: iti iei un Kia Rio diesel cu motor de 1,1 l pentru a "te trage" cu baietii pe Magheru sau pentru a te bucura de o masina frumoasa, ergonomica, ECONOMICA si premiata de toata presa auto din tara? Daca optezi pentru primul raspuns, singura ta sansa este sa te orientezi spre motorizarea de 1,4 GSL care iti aduce 110 "cai frumosi" - ce te duc la suta in circa 11 secunde - si nu se opresc pana la o viteza maxima de peste 180 km/h.

Revenind insa la motorizarea noastra economica, putem nota o premiera in ce priveste consumul inregistrat in teste de revista AutoSpot, acesta fiind usor sub 5% in afara si circa 6% urban, valori foarte bune in conditiile specifice de test, in care nu am menajat masina precum soferii de duminica. Pentru a va face o idee, este relevant faptul ca am reusit cu un singur plin sa facem traseul Bucuresti-Brasov-Sibiu si retur, adica circa 700 km.

Pret



Kia Rio 7In final, avantajul suprem care poate inclina balanta spre titlul de masina anului este pretul noului Rio, de 11.578 euro pentru modelul testat (TVA si toate taxele incluse). Daca cifra asta nu spune multe in sine, e bine de mentionat ca majoritatea concurentilor directi din clasa compacta si medie costa cu minim 20% mai mult, in timp ce ofera din multe puncte de vedere mult mai putin. Pana la urma insa, decizia finala este subiectiva si emotionala, nu rationala, de aceea recomandarea noastra este sa vedeti personal noul Kia Rio, sa-l conduceti si sa experimentati propriile reactii!



Eu unul m-am lasat cucerit de personalitatea noului Rio iar drumul facut cu ocazia acestui test imi va ramane mereu in colectia de amintiri placute traite pe patru roti!

Vezi galeria foto completa Kia Rio realizata cu ocazia testului


AutoSpot apreciaza:

+ design exterior inspirat si foarte original, lucru rar intalnit in industria auto din prezent
+ consum in conditiile de test de 5% extern si 6% in oras
+ pret de lista de 11.500 euro pentru modelul testat, si de circa 10.000 euro pentru motorizarea 1,2 GSL

AutoSpot nu apreciaza:

- led alb plafon pentru iluminare schimbator, ce putea fi mai discret
- rezolvare neinspirata a zonei "photo-box" din consola centrala
- consum mediu in test cu 30-40% mai mare decat cel anuntat, dar aflat totusi peste asteptarile noastre

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Audi RS4 Avant: concediul alaturi de familie nu a sunat niciodata mai bine
Pentru ca vara s-a instalat cum trebuie pe meleagurile noastre, am considerat ca ar fi bine sa discutam despre o masina perfecta pentru concediul pe care sunt sigur ca de [ continuare ... ]

  Audi prezinta noul SQ5 TDI
Cui nu ii place un crossover? Este mai practic decat un sedan, dar mai mic decat un SUV. Poti indesa o gramada de chestii in el, dar nu ai nevoie de inca doi prieteni [ continuare ... ]

  Lodgy, primul monovolum din istoria Dacia (Galerie foto)
Este oficial! In martie 2012, la Salonul Auto de la Geneva, baietii de la Dacia vor lansa cel de-al saptelea model din gama producatorului roman. Pentru a nu ne tine ca [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

reexaminare


scris de aserty pe 08 Apr, 19:05

Ce inseamna bunul-simt la volan?


scris de aserty pe 08 Apr, 19:03

Cum să detectați și să prindeți un escroc?


scris de Vender pe 02 Apr, 11:31

Rent-a-hacker! (https://t.me/Blackhat_plug)


scris de ChrisDamian1 pe 29 Mar, 17:55

Rent-a-hacker! (https://t.me/Blackhat_plug)


scris de ChrisDamian1 pe 29 Mar, 12:27

Leasing - ce se intampla in caz de furt?


scris de dinielligoyo pe 26 Mar, 14:12

ajutati-ma va rog!!!!!!


scris de dinielligoyo pe 26 Mar, 14:06

Poze Dacia Logan Tunata


scris de dinielligoyo pe 26 Mar, 14:02

Bună ziua prieteni


scris de MartinKunde pe 16 Mar, 17:05

caut piese pt. Bora limousine


scris de aserty pe 12 Mar, 22:44


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum