Suntem inconjurati de masini mari, SUV-uri, cu cat este mai mare masina cu atat mai bine. Romanilor le plac masinile mari, atat prin prisma sigurantei dar in multe cazuri, din cauza unui statut inchipuit.
De ceva vreme Mercedes a lansat pe piata din Romania noul ML, redenumit GLE. Toate bune si frumoase, avem aceasi reteta de succes care a cucerit inimile fanilor marcii si nu numai.
Noul GLE satisface atat nevoia de maretie, cat si nevoie de confort si siguranta. Modelul german nu epateaza prin designul exterior, ci doar isi mentine pozitia de SUV premium, acum cu linii moderne si incadrate perfect in trendul brandului.
Modelul din test a benficiat de pachetul AMG, amanunt care a adaugat un spoiler fata impunator, jante de 20 toli si ceva elemente cromate. Clar, aspectul exterior a fost imbunatatit cu ajutorul acestui pachet(2650 euro), iar imaginea de ansamblu este cu adevarat placuta.
Interiorul este si el “atins” de linii AMG. Avem volan sport multifunctional, scaune sport pentru sofer si pasager, iar inscriptia AMG este discret trecuta pe covorase si alte cateva elemente.
Plansa de bord a fost usor restilizata, dar chiar si asa imi aduce prea mult aminte de vechiul ML. As fi preferat sa avem butoane “reinventate” total si un alt sistem de navigatie. Trecand peste aceste detalii, ergonomia este aproape perfecta, comenzile sunt usor de activat, iar confortul este la cote maxime.
Confortul este unul dintre punctele forte ale noului GLE. In mare parte datorat pachetului AIRMATIC(1710 euro), placerea resimtita atat de sofer cat si de pasageri, este cea mai buna in clasa. Ma refer strict la un condus normal, atat onroad dar si offroad, nu vreau inca sa ne ducem spre latura sportiva a modelului. Inculpatul absoarbe impecabil denivelarile sau chiar gropile drumurilor mioritice.
Directia poate fi setata cu ajutorul optiunii Dynamic Select si poti opta pentru Confort, Sport sau Individual. Diferentele sunt clar sesizabile, iar soferul va putea opta pentru varianta care i se potriveste cel mai bine.
Daca ai piciorul greu si vei apasa hotarat pe aceleratie, GLE nu te va dezamagi. Exemplarul din test a beneficiat de cunoscutul motor diesel V6 , cu ai sai 258 cp. Chiar daca are aproape 2.2 tone, SUV-ul nemtesc livreaza un cuplu motor de 620 Nm, care te va propulsa pana a 100 km/h in doar 7.1 sec. Cu acest motor am reusit sa inregistram un consum mediu de 10.7l.
Sentimentul transmis de combinatia cutie, directie si putere motor este unul care poate crea dependenta. Nu te astepta la o masina de curse sau la performante AMG, dar chiar si asa GLE 350d este un SUV rapid, un SUV care iti va satisface cate un pic din fiecare dorinta. Nu trebuie uitat sistemul 4Matic care face o treaba foarte buna in a pastra aderenta pe teren accidentat sau a te mentine pe trasa corecta atunci cand apesi prea tare acceleratia.
Noul GLE 350d 4Matic pleaca de la 52.350 euro (cu TVA) si in configuratia din test, ajunge la 87.582 euro (cu TVA).
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook