Sun fan declarat Ford iar fiecare moment cand urmeaza sa fac cunostinta cu unul dintre modelele ovalului albastru, este unul special. Zilele trecute am fost pus in situatia de a conduce ultimul model al producatorului american, nimeni altul decat impunatorul Edge.
Pana in momentul de fata, europenii care isi doreau un SUV in adevaratul sens al cuvantului, puteau opta doar pentru variata Kuga. Si intre noi fie vorba, nu este chiar un SUV. Incepand de acum, acest lucru s-a schimbat, iar Ford a aruncat in piata un SUV nou si special.
Noul Edge este un aer proaspat in segment. Cu un aspect impunator, modelul este un real concurent, iar clientii vor putea avea o alternativa reala la modelele germane sau coreene.
Asa cum ne comunica producatorul, Edge etaleaza un design contemporan rafinat, menit sa-si sustina propietarul atat in cadrul unui drum acidentat, dar si atunci cand isi reserva o seara la opera. Noul Ford Edge este masiv si elegant, nu epateaza, chiar daca elementele cromate sunt un pic cam numeroase, dar isi face simtita prezenta intr-un mod placut.
Edge imparte platforma cu noul Mondeo, detaliu care se resimte atat la tinuta de drum cat si la gabaritul marit. Prin dimensiunile sale, modelul tradeaza originile americane, fiind tipic pentru continentul vestic.
Interiorul este si el faurit cu maiestrie. Sunt ani buni de cand nu am mai intalnit elemente la modelele Ford care sa fie lasate la intamplare, iar Edge nu face exceptie. Fiecare buton, plastic sau bucata de piele inspira calitate, durabilitate si un aer modern.
Plansa de bord este identica cu cea de la Mondeo, detaliu pe care l-am apreciat.Pozitia la volan este inalta, soferul gasindu-si setarile potrivite in cel mai scurt timp. Vizibilitatea este buna datorita pozitiei inalte. Edge iti inspira incredere si siguranta atat in momentul in care il conduci dar si cand te odihnesti pe locurile menite pasagerilor.
Ca motorizare inculpatul de azi a venit cu un motor diesel, 2.0l si 210cp. Cuplul motor ne-a ajutat mult in depasiri, iar cei 450 Nm sunt cu adevarat folositori. Cu o greutate de 1949 kg, Edge nu este o masina de raliu, dar cuplul motor si cutia automata cu sase rapoarte iti vor transmite linistea de care ai nevoie in situatii dificile.
Primii 100 km/h se efectueaza in 9.4 sec, dar directia precisa si setarea suspensiei iti vor da senzatia de un timp mai bun. Soferul este tot timpul in control, primeste un feedback constant atat de la directie cat si de la sistemul intelligent 4x4.
Am dus noul Edge pe teren accidentat, dar nu se poate numi un test offroad, inculpatul fiind dus pe macadam, acolo unde se descurca exemplar. Jantele de 20 inci nu sunt cele mai potrivite pentru astfel de experiente, confortul avand de suferit, dar chiar si asa, inculpatul s-a supus.
Din punct de vedere tehnologic, Edge este in pas cu industria si va poate pune la dispozitie,sisteme ca cel de infotainment Sync 2, cu touchscreen si comenzi vocale, sistemul de pastrare al benzii de rulare sau cutie de viteze PowerShift cu sase rapoare.
Dupa un test in oras dar si in afara, Edge a indicat un consum de 7,7l.
Noul Edge poate fi al dumneavoastra in schimbul a 41.600 euro cu TVA inclus(pret de pornire). Daca mai adaugam cate ceva ajungem la pretul modelului din test, de 48.350 euro cu TVA inclus.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook