Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Alfa Romeo Giulietta: iubire la prima vedere


Scris de ionuthtd pe 15-11-2011

Alfa1Un inceput de weekend ca oricare altul. Si totusi, usor diferit. De ce? Pentru ca scriu asta dintr-o Alfa Romeo. O Giulietta Quadrofoglie Verde, carevasazica model de top al constructorului italian.

Intr-o lume auto in care totul tinde catre minimalism, consum redus, emisii zero si asa mai departe, Alfa Romeo se incapataneaza sa scoata modele care ignora tendinta, culmea tupeului fiind lipsa unui sistem Start-Stop stock. Ceea ce e mirific. Tehnic, Giulietta Quadrofoglie Verde s-ar traduce printr-un Fiat Bravo cu motorul 1750 TBi revizuit de pe batrana 159. Practic, lucrurile stau sensibil diferit.

Cumva, Alfa Romeo reuseste sa se mentina undeva intre clasa de volum si cea premium, fiind concurent atat pentru Ford, Volkswagen si Citroen precum si pentru Audi, BMW sau Mercedes. Reteta e simpla: performanta la preturi corecte.

Alfa2In ochii unui iubitor de Alfa Romeo (precum subsemnatul), Giulietta se plaseaza fix in coasta unor modele cu traditie ca Golf GTI sau Ford Focus ST. Un motoras 1.8 turbo pe care il gasesti pe unele modele de mixer mai dichisite, diferential electronic Q2, suspensii multilink pe spate si MacPherson pe fata si un sistem DNA care merita un intreg articol. Cifrele? 6.8 secunde pana la 100 km/h, 242 km/h viteza maxima, 235 CP, 300 Nm si aproape 30.000 de euro pret. Mult, stiu. Dar abia am inceput.

GALERIE FOTO Test Drive Alfa Romeo Giulietta Quadrofoglie Verde

Prima intalnire a fost mai linistita decat cu precedentele modele italienesti. Vizibilitatea e usor deranjanta, dat fiind ca luneta pare a fi gandita de un designer zgarcit iar montantii A sunt usor dubios montati. Dar nu-i bai. Primul gand care mi-a strafulgerat prin minte in momentul pornirii a fost sa testez DNA-ul laudat de toti si blamat de subsemnatul. De ce? Pentru ca mi se parea o adaptare tampita a unor optiuni gasite pe o cutie secventiala, inutila si prost amplasata pe un model care se vrea sportiv (carevasazica, de ce ai nevoie de moduri ca Normal si All Wheater pe o masina care vrea sa fie sportiva). Da, nu a fost asa. DNA-ul schimba masina cu totul. In Normal e un hatchback. In All Weather e un crossover iar in Dynamic, sfinte placinte, e Alfa3dementiala. Sa o pun altfel. Iti trebuie testicule de taur sa o conduci in Dynamic pe serpentine. Raspunsul acceleratiei e electric, fundul derapeaza usor, doar cat sa-ti tranteasca un zambet de ornitorinc anabolizat pe fata si sunetul scos de motor (da, de motor, nu de evacuari) iti ridica parul pe spinare. E ca si cum ai calari o marmota culturista cu un ardei iute infipt in fund. Doar ghinionul unei Transalpine pline de ceata a facut ca colegul-rozatoare sa nu inghita praf in micutul lui hatchback de familie.

E drept, daca esti usor dereglat cu articulatiile, se poate dovedi o experienta usor traumatizanta pentru coloana, in orice mod ai pune-o. Orice pietricica de pe asfalt o simti in ficat si devine usor neplacut la un drum mai lung (de parca i-ar pasa cuiva).

Interiorul e usor minimalist. O combinatie de piele, textil, plastic calitativ si imitatie de carbon. Nu-i urat. Nici pe departe. Dar parca se putea mai bine. Au aparut niste spatii de depozitare in plus, ceea ce e bine. Dar atat consola cat si cotiera centrala parca au disparut. A aparut in schimb o cotiera legata de scaunul soferului care, pe mine cel putin, m-a scos din sarite. Finisaj? Forget Volkswagen! Alfa is the new trend. Greu sa-i gasesti vreo imperfectiune. Sonorizarea e mai slaba decat la vechiul 159 testat. Parca macar un sistem Bose tot trebuie ales de pe lista de optiuni.

Partea care te-ar putea speria in ecuatia unui 1.8 turbo de 235 de cai e consumul. Din nou, surpriza! 9.2 % consum mixt in conditiile unor soferi usor oligofreni si cu tendinte suicidale. Poate si mai bine de atat, insa rabdarea mea coroborata cu somnolenta lui Foto (care si-a dat de 3 ori cu aparatul in cap) nu au permis un "mers la consum". Imi asum intreaga vina.

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Abarth 695 Maserati Edition - sau cum arata un 500 la masculin
Cine a zis ca Fiat 500 e jucarie doar de fete? Cred ca intocmai contrar credintei populare, Fiat a facut tot posibilul sa demonstreze ca poporul se inseala... amarnic. [ continuare ... ]

  SIAMB 2012: o mare dezamagire
SIAB. Ahh, ce amintiri. Parca ieri il rugam in genunchi pe tatal meu sa ma duca la evenimentul auto al anului in Romania. Prima editie la care am fost s-a desfasurat in [ continuare ... ]

  Nissan 370z Roadster - Obraznicul
Suntem in plin sezon estival, natura ne imbie sa petrecem cat mai mult timp in spatii deschise, pline de verdeata, departe de aglomeratia si haosul caracteristice zonelor [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum