Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterii auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Psihologia pietonului bucurestean


Scris de green pe 21-11-2008

metrouIndividul, pe cât e de individ, capătă proprietăţi de cărămidă atunci când face parte dintr-un zid, ca să folosesc celebra metaforă marca Pink Floyd. Şi, în funcţie de proprietăţile zidului, se schimbă şi proprietăţile cărămizii. Anumite seturi de circumstanţe generează reacţii pe care individul nu le-ar avea în mod normal. De exemplu, mulţimile (stadioane, concerte etc.) eliberează instinctul animal şi anihilează orice diferenţă de IQ, reducând participanţii la nivelul celui mai puţin dezvoltat dintre ei. Traficul, pe de altă parte, ne face mai nervoşi, mai tupeişti, mai violenţi, mai lipsiţi de empatie, mai îngâmfaţi dacă avem maşină de fiţe, mai iresponsabili dacă e maşina firmei etc. Viaţa de pieton, din câte mi-a fost dat să observ... ei bine, aceasta scoate la suprafaţă cei 50 de ani de foame şi disperare din istoria recentă.

Pietonul bucureştean e mereu grăbit. Merge cât mai puţin posibil pe jos, între două staţii de transport în comun, şi merge repede. Îmi spunea un prieten din Ardeal că prima dată când a vizitat Capitala a fost pur şi simplu şocat de faptul că era îmbrâncit din toate părţile pentru că mergea încet şi oamenii nu aveau răbdare nici măcar să-l ocolească. Pietonul e grăbit şi la trecere, nu aşteaptă niciodată să se facă verde, iar dacă s-a făcut numai pe jumătate de bulevard, va sta în mijlocul străzii, aşteptând acolo să poată traversa şi cealaltă jumătate. De ce e grăbit nu se poate generaliza – poate pentru că este dezorganizat şi pleacă mereu prea târziu de acasă, poate pentru că nu suportă drumul şi vrea să-l scurteze pe cât posibil. Însă graba asta e, de multe ori, tovarăşă cu disperarea.

Despre disperarea pietonului, oho, câte se pot spune. Nicăieri n-am văzut atâta încrâncenare la urcarea în autobuz, tramvai sau metrou. Prioritatea la coborâre e un concept necunoscut şi imposibil de asimilat de mintea pietonului bucureştean. Nu, el TREBUIE să urce. Altfel e clar că rămâne pe afară, n-are loc în maşină, nu va mai veni niciodată alta şi el va rămâne singur, trist şi plouat pentru tot restul vieţii într-o staţie decrepită. Se năpusteşte înăuntru cum se deschid uşile, iar cei ce coboară trebuie să se strecoare prin mulţimea disperată să intre. Azi am văzut la metrou un copil trântit pe jos de disperarea celor mari, îngroziţi să nu rămână pe teribilul peron al singurătăţii şi mizeriei.

Apoi, odată urcat, pietonul TREBUIE să stea jos. Aruncă din uşă plasa sau geanta pe scaun, ca să şi-l marcheze. Aleargă la prima banchetă liberă. E cam ca jocul ăla simpatic de societate în care scaunele sunt cu unul mai puţin decât participanţii şi, când se opreşte muzica, cine rămâne în picioare pierde. Cu diferenţa că numărul de scaune este cu mult deficitar, oamenii sunt mai încrâncenaţi, neprivind situaţia ca pe un joc ci ca pe o chestiune de viaţă şi de moarte. Cine rămâne în picioare cu siguranţă va leşina de la efortul de a-şi susţine, singur-singurel, coloana vertebrală.

De unde această disperare? Să fie oare din traumele lăsate de nopţi întregi de stat la cozi ca să nu crăpi de foame, din teama că dacă eşti ultimul ai toate şansele să rămâi pe-afară? Posibil, dar, în mod sigur, şi din LENE. Pietonul român e leneş, leneş cât cuprinde. Tipul acela de lene de dragul căruia investeşti o groază de efort. Înghionteala din staţiile de autobuz şi metrou, lupta pentru ocuparea scaunului, planificarea rutelor care să implice cel mai puţin mers pe jos, deşi sunt de trei ori mai lungi şi întortocheate. Lene disperată.



Rodica

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Nissan 370z Roadster - Obraznicul
Suntem in plin sezon estival, natura ne imbie sa petrecem cat mai mult timp in spatii deschise, pline de verdeata, departe de aglomeratia si haosul caracteristice zonelor [ continuare ... ]

  Abarth 695 Maserati Edition - sau cum arata un 500 la masculin
Cine a zis ca Fiat 500 e jucarie doar de fete? Cred ca intocmai contrar credintei populare, Fiat a facut tot posibilul sa demonstreze ca poporul se inseala... amarnic. [ continuare ... ]

  Lodgy, primul monovolum din istoria Dacia (Galerie foto)
Este oficial! In martie 2012, la Salonul Auto de la Geneva, baietii de la Dacia vor lansa cel de-al saptelea model din gama producatorului roman. Pentru a nu ne tine ca [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Rent a car Bucuresti www.rent-a-car-otopeni.ro


scris de paraschivrazvan25 pe 06 Sep, 13:54

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 09 Jun, 14:14

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 04 Feb, 12:12

Ford Focus Mk2 parts


scris de AaliyahRobertson pe 01 Feb, 08:22

Cele mai bune servicii de piese auto


scris de ElizaGracie pe 21 Dec, 04:31

Servicii de inchirieri auto Bucuresti


scris de paraschivrazvan25 pe 21 Nov, 18:22

Inchirieri auto Bucuresti Otopeni


scris de paraschivrazvan25 pe 10 Nov, 18:15

Anvelope auto


scris de ciprian24 pe 11 Sep, 11:47

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum