Dupa succesul de care s-a bucurat Opel Insignia, care de la lansarea de anul trecut si pana acum a fost comandat in 75.000 de exemplare, producatorul german aduce pe piata a treia versiune a acestei linii, Insignia Sports Tourer.
Modelul etalează un design atletic, asemanator versiunii berline a familiei. Mark Adams, vice-preşedintele GM Europe Design, descrie modelul Insignia ca fiind "o combinaţie între frumuseţea sculpturală şi precizia germană, reunind perfecţiunea inginerească şi emoţia într-o armonie perfectă".
"Insignia Sports Tourer nu este doar versiunea break a berlinei, ci este un autovehicul cu personalitate proprie" adaugă acesta.
Hayonul panoramic a fost extins mult înspre flancuri şi accentuat cu blocuri optice mari, distinctive. Habitaclul oferă un spaţiu generos pentru cinci ocupanţi şi un portbagaj competitiv - zona spate are un volum de până la 1.530 litri. Modelul Sports Tourer are acelaşi ampatament de 2,74 metri ca şi modelele berlină şi o lungime cu aproximativ 8 cm mai mare, ajungând la 4,91 metri.
Lansarea noului Insignia Sports Tourer este însoţită de apariţia a
două motoare noi, care li se alătură celor şapte motorizări deja disponibile pentru versiunea berlină. Pentru modelele cu tracţiune pe faţă (FWD) va fi disponibil şi un
motor turbo de 1,6 litri pe benzină de 180 cp, cu un cuplu de 230 Nm.
Motorul 2.0 BiTurbo de 190 cp şi cuplu de 400 Nm va fi disponibil iniţial în combinaţie cu sistemul de tracţiune integrală Adaptive 4x4. Cele două motoare vor îmbogăţi şi gama motorizărilor disponibile pentru versiunea berlină. Ulterior, motorul 2.0 CDTI BiTurbo va beneficia de o variantă pentru tracţiune pe puntea faţă.
În viitorul apropiat, gama va fi extinsă cu o variantă ecoFLEX, cu un motor diesel CDTI de 2,0 litri ce poate dezvolta 118 kW/160 cp la un cuplu de 350 Nm. Cu un consum scăzut de carburant şi înregistrând emisii de CO2 sub 140 g/km la variantele berlină, motoarele Insignia ecoFLEX oferă şansa de a conduce ecologic fără a compromite performanţele automobilului.
"Pe lângă tehnologiile de vârf şi standardele de siguranţă ridicate, Opel Insignia Sports Tourer ilustrează strategia Opel de a face ca inovaţia şi designul atractiv să devină accesi-bile" declară Alain Visser, vicepreşedinte al GM Europe pentru Opel.
Noul şasiu poate fi îmbunătăţit suplimentar prin intermediul
sistemului mecatronic inovator FlexRide, care sporeşte stabilitatea şi asigură amortizarea în timp real a autovehiculului, prin control electronic. De asemenea, sistemul FlexRide îi oferă şoferului posibilitatea de a opta între trei moduri de rulare. Pe lângă modul standard, şoferul poate alege fie modul confortabil de rulare "Tour", fie modul "Sport", mai puţin flexibil.
În modul "Sport", conducerea unui Insignia Sports Tourer este o experienţă mai activă, prin modificarea setărilor unor funcţii interconectate precum schimbarea direcţiei, controlul acceleraţiei şi chiar iluminarea ambiantă a panoului de bord.
Clienţii Insignia pot opta pentru
noul sistem Adaptive 4x4 cu şasiu FlexRide şi diferenţialul autoblocabil electronic ce distribuie proactiv cuplul pentru asigurarea unei stabilităţi de excepţie şi în acelaşi timp a unei tracţiuni optime şi a unei manevrabilităţi sporite a autovehiculului pe orice tip de drumuri.
Printre celelalte dotări inovatoare se numără sistemul de ultimă generaţie de
blocuri optice faţă AFL+, ajustabile la condiţiile predominante de trafic, cu nouă funcţii de iluminare dis-tincte şi scaunele ergonomice sport, certificate ca fiind ortopedice, cu efect deosebit de benefic asupra spatelui. De asemenea, la versiunea Sports Tourer cu interiorul îmbrăcat în materiale de culoare deschisă este aplicat
un nou tip de tapiţerie, denumită TopTec, caracterizată prin rezistenţă la pătare şi impermeabilitate la lichide.
În România, preţul unui Opel Insigna Sports Tourer începe de la 17.017 euro fara TVA.
Vezi mai multe imagini cu Opel Insignia Sports Tourer
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook