Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterii auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


AutorMesaj
SerjRider
Neinregistrat
IP: inregistrat

Mesajul acesta:
18-02-2008 09:54
Seria de sasiu

Seria de sasiu

Ce este ?

Numarul de identificare (VIN – vehicle identification number) sau seria de sasiu, este singura serie trecuta in actele masinii la pozitia 3 de pe talon, valabila pe toata durata de viata a autoturismului, chiar daca se schimba proprietarul.


Seria de sasiu a unei masini este echivalentul CNP-ului la om.


Ea reprezinta ceea ce ii apartine numai acelei masini individualizand-o fata de alte milioane de masini. Recent ea a ajuns sa fie formata din 17 caractere – litere si cifre. Ea reflecta unicitatea masinii si apartenenta acesteia si totodata un mod de identificare a fabricii care a produs-o. Ea poate fi utilizata pentru a-i cunoaste provenienta, pentru a fi inregistrata in circulatie, garantie, antifurt si protectie prin asigurare. Fiecare litara sau cifra are o semnificatie anume.

Istoria seriei de sasiu

Firmele de autoturisme din Detroit SUA, au inceput sa inserieze masinile pe care le produceau pe la mijlocul anilor 50. Principalul scop al seriei de sasiu era sa confere o descriere exacta a autoturismului. Aceasta intrucat productia masinilor de serie incepuse sa creasca semnificativ. Astfel ca primele serii de sasiu aveau o structura foarte diferita, in functie de fiecare producator de la acea vreme.

La inceputul anilor 80, Administratia Nationala de Siguranta a Traficului a SUA (USDOT), a stabilit ca toate autovehiculele care circula pe drumurile publice trebuie sa detina un numar de identificare compus din 17 caractere. In acest fel a luat fiinta numarul de identificare standardizat pe care il folosesc in prezent majoritatea producatorilor de autovehicule. Rezultatul a fost forma unica a seriei de sasiu pentru fiecare autovehicul de serie care iese pe portile fabricii.Numarul de identificare a vehicolului (seria de sasiu) a fost prima data descris in ISO Standard 3779 in Februarie 1977 si ultima data a fost revizuit in 1983. Numarul de identificare descris in ISO era destinat sa confere identitate vehiculelor cu motor, remorcilor, motocicletelor si moped-urilor si era compus din mai multe parti dupa cum urmeaza

Cum sa citesti Seria e Sasiu (numarul de identificare al vehicolului)

Primul caracter - Identifica tara in care a fost fabricat autovehicolul. De exemplu: USA(1 sau 4), Canada (2), Mexic (3), Japonia (J), Korea (K), Anglia (S), Germania (W), Italia(Z), Romania (U)

Al doi-lea caracter – Identifica producatorul. De exemplu: Audi (A), BMW(, Buik(4), Chevrolet(1), Chrysler(C), Dodge(, Ford(F), GMCanada(7), General Motors(G), Honda(H), Jaquar(A), Lincoln(L), Mercedes Benz(D), Mercury(M), Nissan(N), Oldsmobile(3), Pontiac(2or5), Plymouth(P), Saturn(8), Toyota(T), VW(V), Volvo(V), Dacia(U).


Al trei-lea caracter – identifica tipul vehicolului sau divizia de fabricatie.


Caracterele de la 4 la 8 – reprezinta sectiunea de descriere a autovehicolului. Aceste 5 caractere ocupa pozitiile de la 4 la 8 ale seriei de sasiu si pot fi folosite de producator pentru a identifica atribute ale autovehicolului. Atribute cum ar fi: tipul caroseriei, tipul motorului, modelul, sariile de fabricatie, etc.


Al noua-lea caracter – caracterul de verificare « cifra sau litera a 9-a» din sirul de cifre si litere ale seriei de sasiu, a fost introdus la modelele fabricate dupa ’81 (cand a fost stabilit formatul de 17 caractere) si poate fi cel mai bine descrisa ca mod de identificare a acuratetii seriei de sasiu..Fiecare serie de sasiu trebuie sa contina o litera de verificare (din 1981) si trebuie sa apara in pozitia (9) a seriei de sasiu a vehicolului si a oricaror documente de transfer care il insotesc, pregatite de producator si care sunt date primului proprietar. Asadar, seriile de sasiu ale oricaror doua autovehicule fabricate intr-o perioada de 30 de ani, nu trebuie sa fie identice.

Cadacterul de verificare inseamna o singura cifra sau litera « x » utilizata pentru a verifica acuratetea seriei de sasiu. Dupa ce toate celelalte caractere ale seriei de sasiu au fost stabilite de producator, este calculat si caracterul de verificare printr-o metoda specifica de calcul matematic. Aceasta se bazeaza pe pozitia in seria de sasiu, esantionul seriei, cod valoric si multipli alti factori. Toate aceste valori sunt adunate si impartite la 11.
Rezultatul acestui calcul reprezinta numarul/cifra de verificare. In mod normal, ar trebui sa fie o cifra de la zero la noua (0-9). Daca insa rezultatul acestui calcul este 10, va fi folosita litera « X » pentru a reprezenta caracterul (litera/cifra) de verificare.


Caracterul al 10-lea – reprezinta anul modelului. De ex.: 1988(J), 1989(K), 1990(L), 1991(M), 1992(N), 1993(P), 1994(R), 1995(S), 1996(T), 1997(V), 1998(W), 1999, 2000(Y)------2001(1), 2002(2), 2003(3)


Caracterul al 11-lea – reprezinta uzina unde vehicolul a fost asamblat.Caracterele de la 12 la 17 – reprezinta sectiunea de identificare a vehicolului. Ultimele 8 caractere sunt destinate identificarii vehicolului. Ultimele 4 caractere trebuie sa fie intotdeauna numerice. Reprezinta seria de productie a autovehiculelor in ordinea in care acestea au iesit de pe lunia de asamblare.


Protejeaza-ti-o permanent folosind antifurt auto - Marcajul Permanent!!!

sursa www.antifurt-auto.ro
inceputul paginii

Pagina: 1 din 1Du-te la pagina: 1

   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Inchirieri auto Bucuresti Otopeni


scris de paraschivrazvan25 pe 02 Dec, 15:28

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 26 Nov, 14:27

Rent a car Bucuresti www.rent-a-car-otopeni.ro


scris de paraschivrazvan25 pe 06 Sep, 13:54

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 04 Feb, 12:12

Ford Focus Mk2 parts


scris de AaliyahRobertson pe 01 Feb, 08:22

Cele mai bune servicii de piese auto


scris de ElizaGracie pe 21 Dec, 04:31

Servicii de inchirieri auto Bucuresti


scris de paraschivrazvan25 pe 21 Nov, 18:22

Anvelope auto


scris de ciprian24 pe 11 Sep, 11:47

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum

Warning: include(deinit.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/autospot/public_html/forum/forum_display.php on line 344

Warning: include(deinit.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/autospot/public_html/forum/forum_display.php on line 344

Warning: include(): Failed opening 'deinit.php' for inclusion (include_path='.:/opt/cpanel/ea-php56/root/usr/share/pear') in /home/autospot/public_html/forum/forum_display.php on line 344