Trebuie sa recunosc ca sunt genul de persoana care se indragosteste foarte repede, care sufera din dragoste dar care trece foarte urgent la urmatoarea "victima".
Aceeasi dragoste nebuna si plina de nabadai am trait-o alaturi de personajul principal, Toyota Rav4. Totul a inceput acum vreo 2 ani cand unul dintre vecinii mei, a aparut in fata blocului cu un Rav4. Exemplarul pe care vecinul inca il mai poseda este unul din generatia anterioara Noului Rav4-ului, cu facelift 2006.
A fost dragoste la prima vedere. Mi-au placut linile preponderent curbate, mi-a placut aerul de masina sport, nici prea mare nici prea mica. Ce sa mai, era masina la care visam.
Timpul a trecut si m-am obisnuit cu gandul ca nu o sa am ocazia sa o conduc sau macar sa ma urc la bordul lui Rav4. Toate aceste sentimente de neimplinire si suferinta au luat sfarsit in momentul in care colegii mi-au stabilit un test drive cu noul Rav4.
Spre incantarea mea, am avut la dispozitie, o zi intreaga, una din marile mele "iubiri". Am avut pe mana, sau la picior, modelul cu motorizarea pe benzina, 2000 cmc, 152 CP si un cuplu motor de 194 Nm oferit la 4000 de turatii pe minut. Un alt amanunt demn de mentionat este faptul ca am dispus de echiparea VIP, adica masinuta avea tot ce se poate in echiparea sa.
Scaune incalzite, radioCD cu MP3, climatizare bizonala, oglinzi retrovizoare heliomate, senzor de ploaie si de lumina, Cruise Control, computer de bord, ADS (Active Drive System), directie asistata electronic (ESP), tractiune integrala gestionata electronic (4WD) si multe alte dotari pe care le poti alege din lista de optionale.
Smart Entry, este un subiect pe care l-am lasat deoparte pentru a-l discuta mai pe larg. "Sistemul Smart Entry te scuteste sa iti mai cauti cheile si iti permite sa deschizi usile prin simpla atingere a manerului portierei". Aceasta este definitia oferita de cei de la Toyota.
In momentul in care am luat masina in primire nu aveam nici o idee despre beleaua care urma sa se abata pe capul meu. Am dezarmat alarma fara nici o grija si am pasit in habitaclu. Vrand sa pornesc motorul, am observat ca nu exista nici o cheie ci doar un buton de START/STOP. Cunosc acest sistem si fara nici o grija am pornit motorul si dus am fost. Marea problema a aparut insa in momentul in care am vrut sa cobor si sa inchid masina. Am apasat butonul de inchidere al portierelor si m-am indepartat de masina. Nu am reusit sa fac decat 2 pasi, cand am auzit cum usile SUV-ului nostru se dezarmeaza. Asa am tinut-o minute bune, eu o activam, ea se dezactiva, pana cand am inteles ca atunci cand vrei ca masina sa ramana inchisa, este nevoie sa apesi „patratelul“ (din fericire nu era rosu) de pe portiera si in acelasi timp telecomanda sa fie in raza acestuia de acoperire. Din nefericire pentru unii care nu sunt caracterizati de cuvintele "rabdare si intelegere", Rav4 are in dotarea de serie Smart Entry.
Acum ca am terminat sa vorbesc despre masina cand sta pe loc, vreau sa spun cate ceva si despre cum "sta pe sosea". Cand am vazut-o prima oara mi-am dorit sa fie manuala si asa a fost. Cand am adus-o inapoi mi-as fi dorit sa fie automata. Directia este foarte buna, masina se manevreaza extrem de usor, dar din cauza ca este o masina grea (1500kg), in oras devine o provocare. Pe sosea se conduce exemplar, fiind foarte bine antifonata. Nu este o masina de curse dar te poate scoate foarte bine dintr-o situatie dificila.
Rav4 este un SUV in adevaratul sens al cuvantului, este o masina cu care poti duce copii la scoala, fiind foarte sigura, dar care te duce si la partie sau la un gratar intr-o zona muntoasa.
Toate acestea fiind spuse, pot afirma ca visul mi-a fost implinit, am condus o mai veche dragoste si, pentru o zi, am fost mai presus decat vecinul meu. Va las pe toti sa visati la "dragostea" vietii voastre si va doresc sa aveti parte de asa colegi cum am eu.
Plusuri:
+ calitate buna a materialelor interioare
+ motor silentios
+ mult mai spatioasa ca modelul precedent
+ directie foarte precisa si usor de manevrat
+ sistem audio performant
Minusuri:
- Smart Entry - incomod de folosit
- consum ridicat
- veleitati off-road reduse
Caracteristici tehnice ale modelului testat:
Motorizare: 2,0 VVT-I
Cilindree (cmc): 1998
Nr. supape: 16
Putere maxima (CP)/rpm: 152/6000
Cuplu maxim (Nm)/rpm: 194/4000
Carburant: benzina
Transmisie: integrala
Viteza maxima (km/h): 185
Acceleratie 0-100 Km/h: 12
Consum (urban/extra/mixt): 12 / 7,2 / 8,6
Masa proprie (kg): 1500
Noul RAV 4 ne-a fost pus la dispozitie spre testare de catre Toyota Romania: Bd. Expozitiei nr.2, Tel: 224.60.40; 224.00.16, www.toyota.ro
Mai multe fotografii in sectiunea Media
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook