
In urma cu mai bine de doi ani am avut ocazia sa conduc un Nissan X-Trail, model ce m-a impresionat atat prin spatiul interior, dar si prin felul in care a facut fata abuzurilor la care a fost supus pe teren accidentat. Sa fie clar de la inceput, X-Trail nu este un model dedicat offroadului, dar vestea buna vine din partea celor de la Nissan care “te lasa” sa te joci si in afara asfaltului, fara a avea prea mari probleme.
Revenind in zilele noastre, in testul de azi avem noul X-Trail, redesenat, regandit si de ce nu, mai frumos ca oricand. Vedeta din test are de infruntat o competitie serioasa, intruchipata de Mitsubishi Outlander si Hyundai Santa Fe. X-Trail a devenit mai mare ca generatia anterioara, masurand acum 4,63 m, fiind un adevarat SU V. Bine, sa nu exageram, un adevarat SUV compact.
Aspectul exterior este acum mai elegant si mai placut ca oricand. X-Trail este un model care-ti atrage privirea, iar schimbarea fata de precedenta generatie este cu adevarat radicala. Daca la vechiul X-Trail erau preferate liniile drepte, colturoase, acum inginerii de la Nissan s-au jucat cu forme curbe si fluide, menite sa ofere un aer poaspat si elegant.
Odata cu aceste schimbari X-Trail a devenit mai elegant, mai apropiat de clasa premium si s-a indepartat un pic de ideea unui autoturism menit sa fie folosit mai mult de macadam.
Interiorul noului X-Trail este si el schimbat, finisat si imbunatatit fata de generatia iesita din productie. Designul regasit este modern, plin de elemente de calitate, semn ca cei de la Nissan doresc sa se apropie cat mai mult de clasele superioare.
Te simti bine si protejat la bordul lui X-Trail, spatiul este generos, ergonomia este foarte buna, iar suprafetele vitrate te ajuta sa ai o vizibilitate buna, indiferent de unghiul in care ai privi.
Esti inconjurat de tot ce ti-ai putea dori. Incepand cu scaunele imbracate in piele, continuand cu o trapa generoasa si terminand cu navigatia disponibila pe monitorul de 7 inci, X-Trail le are pe toate.
Cadranele de bord sunt lizibile si te ajuta sa-ti iei informatiile dorite fara a-ti distrage atentia de la drum.
Stiu ca v-am mai spus, dar am fost impresionat de spatiul interior al noului X-Trail. Este mare si foarte bine modulat. Pasagerii din spate, cei trei pasageri, pot sta in coditii placute chiar si la drumuri lungi.

Nissan, la fel ca si alti producatori abordeaza varianta downsizeingului si ne prezinta noul X-Trail cu un motor diesel, 1600 cmc si o putere maxima de 130 cp. Surpriza placuta a venit chiar de la acest motor. Cu o greutate de aproximativ 1500 kg, X-Trail se misca surprinzator de bine, pentru un motor cu o cilindree mai mica de 2000 cmc.

Cuplul de 320 Nm ajuta soferul sa poata iesi cam din orice situatie, iar in momentul depasirilor vei uita de gabaritul lui X-Trail. Alaturi de aceste elemente, am beneficiat de o cutie manuala, cu sase rapoarte, placuta si comoda la drum lung.
Nissan a preferat sa pastreze doar aceasta varianta manuala pentru X-Trail cu tractiune fata, iar daca vei prefera o cutie automata va trebui sa platesti si pentru tractiunea integrala.
Mi-ar fi placut ca feedbackul primit din partea directiei sa fie mai ascutit, sa fie un pic mai rigid, mai tare dar chiar si asa X-Trail comunica cu soferul, iar acesta nu este dus in eroare de o directie artificiala. Pentru manevrele urbane, inculpatul este tocmai bun, directia fiind moale la viteze mici, iar parcarile sunt floare la ureche.
Consumul obtinut in test, de numai 6.3 l in conditii de drum mixt, este cu adevarat impresionant. Daca ne gandim ca micutul motor are de miscat o asemenea caroserie, cifrele sunt cu atat mai imbucuratoare. Noul X-Trail “tine cu casa” intr-un mod pe care nu cred ca l-am mai vazut la vreun exemplar de asemenea dimensiuni.

Modelul celor de la Nissan, porneste de la 26.990 euro cu TVA, pentru aceasi motorizare ca cea din test. Daca doriti varianta cu tractiune integrala, trebuie sa luati in calculul de pornire suma de 30.600 euro cu TVA. Ambele variante pot fi configurate doar cu motorizarea de 1600 cmc.
Noul X-Trail este o gura de aer proaspat pentru producatorul japonez, este un model varsatil, menit sa ofere placere, confort si fiabilitate, calitati pe care le mai putem regasi si la alte marci, dar la preturi mult mai mari.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook