Chiar daca suntem la inceputul lui august si poti spune ca mai este putin si schimbam sezonul, vremea tine sa te contrazica, iar zilele sunt insorite si calduroase. Bine, si ploioase, cam o data la doua zile, dar chiar si asa ne bucuram de soare si vacanta.
Tin sa accentuez cuvantul vacanta deoarece a fost unul dintre primele care mi-au venit in minte atunci cand am vazut inculpatul din testul de azi, clasa V cu facelift.
Cam asa stau lucurile cand doresti sa devii propietarul unui clasa V, fie ai o familie numeroasa si doresti sa le oferi cele mai bune conditii de deplasare(sa incapa pe langa si capra si purcelul), fie urmeaza sa transporti cativa oameni de afaceri in cele mai placute conditii.
Noi o sa va povestim in randurile ce urmeaza experienta traita prin lentilele unei vacante si o sa lasam munca si deplasarile business pentru lunile friguroase de toamna.
V class este o varianta de succes inca de la varianta Viano. Este o clasa polivalenta, confortabila, fiabila, care-si indeplineste sarcinile exemplar.
Faceliftul din testul de azi nu face exceptie si are trasaturi exterioare pe care le regasim si la celelalte clase, grila fata mare si impunatoare, cat si jantele AMG de 19 inci. Clasa V masoara 6.4 m in varianta extralunga.
Interiorul este la fel de luxos ca la un clasa E sau S, dispunand de optiuni ca scaune fata ventilate si incalzite, easy access sau system audio HIFI Burmester. Pentru noi scaunele sau mai bine zis fotolile din randul doi au reprezentat cele mai confortabile locuri ale inculpatului nostru.
Varianta testata a dispus de sapte locuri, singurele care au un spatiu mai redus la picioare, fiind cele de pe randul trei. Pozitia la volan este inalta, confortabila, iar multitudinea de setari ale scaunului te face sa te simti la volanul unei adevarate limuzine.
Am ales sa plecam in mini vacanta incarcati cu o groaza de bagaje. Patru adulti si 2 copii, deci inchipuiti-va cate “gentute” am fost obligati sa luam. V-ul din test s-a conformat si “a inghitit” atat pasagerii cat si toate bagajele lor.
Am avut ocazia sa stau atat pe locul soferului, cat si pe fotoliile din randul doi. Cum spuneam si mai sus, cel mai placut m-am simtit pe locurile din randul doi. Pielea ce imbraca scaunele, suportul lateral bun, cat si usurinta cu care poti accesa comenzile(ca sofer) sau portul usb, butonul pentru deschis usa sunt detalii care te fac sa aprciezi si mai mult exemplarul din test.
Am condus o varianta diesel, mai exact V300d, adica un motor de 1950cmc si 239 cp. Chiar daca este cea mai scumpa versiune, adica pleaca de la 46.000 euro cu TVA, mi se pare cea mai echilibrata pentru un MPV care cantareste 2.2 tone.
Motorul a fost cuplat la o transmisie automata 9G-Tronic, care ne-a inlesnit condusul si ne-a bucurat simturile. Treptele sunt schimbate lin, aproape insesizabil, iar senzatia de “plutire” este transmisa catre toti pasagerii.
Noul model al celor de la Mercedes se simte cel mai bine pe autostrada, la drumuri lungi, acolo unde ii poti simtii cel mai bine atuurile.
Am condus atat pe autostrada, cat si pe drumuri virajate de munte, l-am tinut in trafic intens, dar si la viteze de croaziera, iar noua clasa V ne-a indicat un consum mediu de 9l.
Am petrecut o vacanta de neuitat si am fost dusi pe meleagurile patriei de un model special, un V confortabil, robust si versatil.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook