Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Ford Focus ST – O portocala agresiva


Scris de Razvan Filip Dumitru pe 24-12-2013

Prima2Fiind un pasionat auto, de fiecare data cand urmeaza sa conduc un autoturism sunt incantat si nerabdator. Evident, ca in orice domeniu sunt exmeplare mai mai frumoase, altele mai putin atragatoare sau altele pe care le astepti cu sufletul la gura. Inculpatul din testul de astazi face parte din ultima categorie si pot spune ca l-am asteptat o perioada indelungata pana cand am apucat sa ne cunoastem.

Focus ST este un exemplar aparte, este un adevarat hot hatch, dar mai presus de atat este un exemplar pur sange, un exemplar pe care si-l va achizitiona doar un “petrol head”.

Exterior



ExteriorParerile referitoare la aspectul noului ST sunt impartite. Sunt acei exponenti ai presei auto care considera ca avem de-a face cu un exemplar cuminte, un exemplar care putea fi desenat mult mai agresiv si mult mai diferit fata de modelul de serie. Si mai exista cei ca mine, care gandesc total opus. Noul Focus ST arata cu adevarat atragator. Aripile laterale sunt evazate exact cat trebuie, spoilerul spate este rotunjit si perfect incadrat in ansamblul general, iar teava de esapament, este ideal pozitionata la jumatatea distantei dintre rotile spate.

Privirea iti este magnetizata si blocata pe culoarea exterioara. Orangeul modelului testat este cea mai buna alegere, daca aveti de gand sa optati pentru acest model. La fel ca si la generatia anterioara, testata in urma cu 7 ani, culoarea care defineste gama ST a fost pastrata, alegere pentru care le multumesc celor de la Ford.

exterior 2Partea frontala poate fi cosiderata cuminte, in comparatie cu posteriorul obraznic, dominat de eleron si evacuare. Observam luminile de zi tip LED, cat si grila ce acopera radiatorul, mai mare si mai fioroasa ca a unui model de serie.

Jantele de 18 inci sunt un alt detaliu extrem de important atunci cand zariti pe strada un astfel de exemplar. Mi-a placut culoarea gri inchis, nuanta perfect asortata cu cea a caroseriei.

Fata de varianta anterioara cand se putea opta pentru o echipare in 3 usi, acum noul ST poate fi comandat doar in 5. Acest detaliu ii va ajuta pe cei care doresc sa se foloseasca zi de zi de servciile noului ST.

Interior



InteriorInteriorul noului ST este si el personalizat si schitat in asa fel incat, nu vei uita nici o clipa ca te afli la bordul unui exemplar sport.

Regasim inscriptia ST pe volan, scaune, cat si pe praguri, acolo unde pe timp de noapte cele doua litere sunt luminate in nuanta rosie.

Cadranele de bord se aseamana foarte mult cu cele ale modelului de serie, ergonomia si calitatea fiind la ordinea zilei.

interior 2Vitezometrul si turometrul sunt usor lizibile, de alfel ca toate comenzile regasite la bordul noului ST. Presiunea in turbina, alaturi de temperatura uleiului sunt informatii pe care inginerii Ford le-au pozitionat sus, pe bord, pentru a sublinia inca o data sportivitatea modelului.

Ca un minus am gasit unele butoane prea mici ale sistemului multimedia, dar care dupa o perioada de acomodare nu vor mai reprezenta un impediment.
Spatiul interior este bun, noul ST nefiind tocmai o masina de familie. Daca pasagerii din spate nu vor depasi 1.80m, calatoriile mai lungi vor fi placute.
Pielea regasite la interior mi-a inspirat calitate, dar mai ales durabilitate, creandu-mi impresia ca va rezista unor abuzuri indelungate.

Performante



performanteCapitolul pe care cu totii il asteptam este aici. Noul Ford Focus ST este acum animat de un motor de 2000 cmc, care ajutat de o turbina, dezvolta 250cp. Asa cum ati observat trendul industriei auto a fost respectat si 500cmc au fost taiati. Fata de modelul anterior, Focus ST impinge cu 25cp in plus si reuseste sa faca acest lucru printr-un motor mai mic. Sprintul pana la 100 km/h se executa in 6.5 sec., iar cuplul pe care soferul se poate baza este de 360Nm.

Toate aceste cifre au fost sustinute de o cutie manuala cu 6 trepte. Aceasta a fost un pic prea larg etajata, detaliu de care reusesti sa uiti odata ce parcurgi cateva sute de km la volanul inculpatului.

Performante 2Asa cum stim la un exemplar sport, suspensia si directia sunt extrem de importante pentru ca intreaga experienta sa fie completa. Noul ST are una dintre cele mai bune directii pe care le-am vazut anul acesta. Comanda este executata fara compromis si masina se inscrie in viraj fara nici un fel de ezitare. Soferul stie intotdeauna trasa pe care autoturismul este inscris si precizia directiei te indeamna sa te arunci in urmtorul viraj cu incredere sporita.

Alaturi de o suspensie rigida, perfect echilibrata pentru drumuri virajate, am regasit cele mai nastrusnice scaune sport. Poducatorul Recaro s-a intrecut pe el insusi si a faurit scaunele de pe Focus ST. Orice fel de manevra vei face la volanul lui ST, nu vei reusi sa te misti nici macar un centimetru. Odata asezat parca te lipesti de scaun si nu-ti doresti decat un drum plin de viraje.

performante 3Chiar daca cifrele nu sunt cosmice, Focus ST este foarte rapid. Puterea motorului se simte imediat, iar usurinta cu care vitezometrul urca te indeamna sa atingi cifre cu mult peste limita legala.

La fel ca si modelul anterior, Focus ST este setos. In test am inregistrat un consum mediu de 12,3 l, intr-un Bucuresti aglomerat si o serie de serpentine muntoase unde turometrul a stat sus, in jurul valorii de 7000rot/min.

Pret



PretPretul pentru noul Focus ST porneste de la 29.000 de euro cu TVA. Daca adaugam, culoarea exterioara Tangerine Scream 900 de euro, farurile bi-xenon 700 de euro si inca cateva optionale, ajungem la modelul testat ,in valoare de 32.500 euro cu tva. Un pret destul de mare, dar corect pentru un exemplar atat de placut atunci cand il privesti, dar mai ales atunci cand il conduci.

Focus ST ramane unul dintre cele mai pasionale modele conduse anul acesta, un exemplar de care nu te mai saturi si care-ti rasplateste fiecare apasare pe acceleratie.


AutoSpot apreciaza:

+ Aspect exterior
+ Directie precisa si placuta
+ Suspensia


AutoSpot nu apreciaza:

- Consum in test
- Pretul

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Un SCUBAru pe fundul lacului
De la o masina cazuta intr-un lac inghetat din Finlanda te-ai astepta la orice, numai sa porneasca la prima cheie nu. Dupa ce a zacut pe fundul lacului mai bine de trei [ continuare ... ]

  Lodgy, primul monovolum din istoria Dacia (Galerie foto)
Este oficial! In martie 2012, la Salonul Auto de la Geneva, baietii de la Dacia vor lansa cel de-al saptelea model din gama producatorului roman. Pentru a nu ne tine ca [ continuare ... ]

  Lexus LF-A Nurgburgring, un un vis de neatins
Cine nu a visat macar o data in viata lui sa se urce la volanul unui supercar atat de exclusivist incat pana si Bill Gates trebuie sa stea la coada pentru a-l cumpara? [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum