Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


C30: reVOLVOlutia!


Scris de green pe 14-03-2007

Volvo C30Prezentat pentru prima dată ca prototip anul trecut la Geneva şi lansat în România doar de câteva săptămâni, C30 marchează debutul în segmentul compactelor premium al producătorului suedez.

Volvo este o marcă premium renumită pentru siguranţă, eleganţă şi confort. Liniile ferme ale design-ului, spaţialitatea şi robusteţea habitaclului, fiabilitatea motoarelor şi preţurile pe măsura acestor calităţi, au conturat în timp o personalitate unică mărcii, indiferent de modele. Cu C30 însă, Volvo a început REVOLUŢIA!

Profitând de şansa de a fi printre primii care testează C30 în România, am vrut să vedem "minunea" cu ochii noştri, ca să putem face diferenţa între componenta de noutate şi cea de marketing din noul produs. Şi iată cum stă treaba!


Privire generală

La peste două decenii de la ultimul său model hatchback în 3 uşi (Volvo 480), Volvo dedică această serie în special tinerilor urbani, oferindu-le imagine, performanţă şi siguranţă sub un brand premium, la un preţ sub cel al concurenţilor direcţi: Audi A3 şi BMW Seria 1. Acest "atac" este mai mult decât direct, producătorul apreciind că trei din patru modele C30 vor avea drept cumpărători persoane care nu au mai condus maşini Volvo.

Volvo C30 are 5 motorizări pe benzină, cu puteri cuprinse între 100 şi 220 CP, şi 3 diesel, între 110 CP şi 180 CP, iar preţul de pornire pentru acest model este de 14.500 euro CIP, fiind stabilit un target de 65.000 unităţi vândute pe an.

Design

În ce priveşte imaginea, Volvo reuşeşte să îmbine în C30 dinamismul şi sportivitatea lui S40 (partea frontală - grilă, faruri, spoiler, proiectoare) cu un design atipic pentru partea posterioară (haion integral din sticlă, stopuri înalte ce amintesc de modelele estate). Cu o lungime de 4,25 m, C30 este cu 22cm mai scurt decât S40, dar rămâne o maşină destul de "mare" pentru segmentul compact, cu atât mai mult cu cât spaţiul interior este foarte restrâns în ce priveşte locurile din spate (doar două scaune despărţite de o cotieră comună) şi portbagajul, acesta fiind ca şi inexistent dacă îl privim în sensul adevărat al cuvântului (233 l). Cu toate acestea, trebuie ţinut cont că maşina a fost gândită pentru tinerii care în agitaţia şi aglomeraţia din oraş, numai de un portbagaj mare şi de spaţiu pentru 5 locuri nu au nevoie (aviz proprietarilor de Loganuri MCV - nimeni de pe stradă nu vă iubeşte!).

Locurile din faţă sunt însă spaţioase, fiind parcă împrumutate de la fratele mai mare S40, ca dealtfel şi consola centrală şi bordul. Deşi interiorul are la prima vedere un aer spartan, odată aşezat pe locul şoferului totul parcă prinde sens, iar formele şi funcţiile parcă se desfăşoară în jurul tău, într-un manifest de ergonomie ce din păcate nu poate fi evidenţiat prin fotografii. Este incredibil cum prin simplitate şi folosire economică a materialelor şi elementelor de decoraţie se pot obţine rezultate atât de bune!

Performanţe

Modelul pe care l-am avut în test are un motor de 1,6 l diesel (110 CP), propulsor foarte "vioi" dar, conştient fiind de calităţile sale, un pic cam arogant (a se citi zgomotos). Alături de acesta, cutia de viteze foarte scurtă, suspensiile rigide şi direcţia fermă te lasă să înţelegi că te afli într-o maşină sport, spirit pe care îl "prinzi" imediat deoarece timpul de acomodare la volan este incredibil de scurt. Vorbim deci despre un diesel sportiv, care atinge suta în sub 12 secunde şi nu se opreşte până la o viteză maximă de 190 km/h, în condiţiile unui consum mediu incredibil de aproximativ 5l/100 km.

Construit după necesităţile tinerilor, Volvo nu putea neglija sistemul audio al lui C30, acesta dispunând în varianta standard de echipare de unitate centrala cu amplificare 4x20W şi 4 incinte acustice, în timp ce instalaţia de top beneficiază de unitate centrală Alpine 5x130W, Dolby Pro Logic II Surround şi 10 incinte acustice Dynaudio.

Cu siguranţă ar mai fi multe de spus despre C30. Dacă am fi subiectivi am spune că este cel mai bun model compact de pe piaţă în acest moment, fiind perfect targetat pe zona de vârstă şi mediu de provenienţă a cumpărătorilor săi. Dar, fiind imparţiali, nu putem decât să-i urăm "bun venit!" noului membru din familia Volvo şi să salutăm cu respect ReVOLVOluţia!


AUTOspot apreciază:

+ design curajos
+ consum scăzut
+ cutie de viteze perfect etajată
+ siguranţă (5 stele)
+ sistem audio performant

AUTOspot nu apreciază:

- motor destul de zgomotos
- spaţiu redus pentru pasageri şi bagaje
- lipsa mânerelor pentru locurile din spate
- suspensie un pic rigidă


Fişa tehnică

Motorizare: 1.6 l (1560 cmc)
Carburant: motorină
Putere maximă: 109/4000 (CP/rpm)
Moment maxim: 240/1750 (Nm/rpm)
Cutie de viteze: manuală, 5+1
Transmisie: tracţiune faţă
Masă proprie: 1373 Kg
Volum portbagaj: 233 l
Capacitate rezervor: 52 l
Acceleraţie 0-100 km/h: 11,9 s
Viteza maximă: 190 km/h
Consum la 100 km: 6,2/4,2/4,9
Preţ CIP: 20.521 EURO


Vezi GALERIA FOTO cu Vovlo C30

Vezi FILMELE cu Volvo C30


Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




4 comentarii. Posteaza un comentariu

Scris de Anonim pe 20-07-2008 16:31

masina e tare...iar astia de la autosport nu sunt multumiti de faptul ca are spatiul redus pt pasageri si bagaje...va zic eu ca o pers de 1,80 sta lejer in fata...probabil ca masina asta a fost testata de niste grasani care mancau mult si nu aveau unde sa-si puna mancarea...vrei spatiu ia-ti 745
Scris de Anonim pe 05-01-2008 10:41

daca mai lasati din pret o cumpar pretul sa fie de 10.000 de euro
shumi
Scris de Anonim pe 29-11-2007 22:20

bey shumi, tu ai idee cum arata masina asta!
da cu flit la seria 1 si a3 pe departe...
Scris de Schumi pe 11-04-2007 02:04

Si mic si butucanos. Incredibil. Un fel de S40 intrat la apa. Imi aduce aminte de masinile cica sport de prin anii 30 cand erau mai aerodinamice mergand cu spatele decat cu fata. Bleah.

Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  SIAMB 2012: o mare dezamagire
SIAB. Ahh, ce amintiri. Parca ieri il rugam in genunchi pe tatal meu sa ma duca la evenimentul auto al anului in Romania. Prima editie la care am fost s-a desfasurat in [ continuare ... ]

  Lexus LF-A Nurgburgring, un un vis de neatins
Cine nu a visat macar o data in viata lui sa se urce la volanul unui supercar atat de exclusivist incat pana si Bill Gates trebuie sa stea la coada pentru a-l cumpara? [ continuare ... ]

  Reginele industriei auto, atentie! Volvo S60 Polestar a pus ochii pe premiul cel mare
Suedezii de la Volvo planuiesc sa detroneze reginele BMW M3 si Mercedes C63 AMG din topul masinilor de inalta performanta care nu costa cat o casa de vacanta la Monaco. [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum