Chiar daca a trecut ceva vreme de la aparitia faceliftului, X1 ramane una dintre cele mai atractive variante atunci cand sunteti in cautarea unui mini SUV, cu veleitati si pretentii asemanatoare cu ale fratilor mai mari.
Asa cum probabil va amintiti, nemtii au introdus o serie de elemente interesante atat in lista de optionale, cat si pe parte tehnica.
In randurile ce urmeaza va invitam sa observati alaturi de noi, calitatile si punctele slabe ale unui model care este tot mai des vazut pe drumurile patriei.
Exterior
La fel ca si fratele mai mic, adica seria 1, mini SUV-ul nostru tradeaza sportivitatea si nervozitate. Fiecare element al caroseriei, fie ca privim farurile alungite, spoilerul fata sau aripile umflate, cu toate ne transmit un sentiment de sportivitate. X1 nu este o masina cuminte. Chiar daca o sa fie folosit in cea mai mare parte din timp in oras, acest exponat al marcii bavareze este facut pentru a inghiti kilometrii si pentru a fi aruncat, poate nu in cele mai adanci gropi, dar cu siguranta pe cele mai nastrusnice drumuri de tara.
Am condus un model echipat cu pachetul X-Line. Acest detaliu se traduce prin jante de 18 inci absolut superbe, elemente ale caroserie de culori diferite (praguri laterale, bare longitudinale pe acoperis si elemente discrete din aluminiu regasite atat in spoilerul fata cat si spate) si elemente speciale la interior, despre care urmeaza sa discutam.
Suntem de parere ca bavarezii au realizat un lucru demn de admirat odata cu crearea lui X1. Spunem acest lucru , deoarece a luat nastere un model care nu se incurca usor cu seria 1. X1 este mai inalt si mai lat, astfel feelingul de SUV este bine impregnat in mintea cumparatorului.
Ca detaliu interesant al caroseriei, amintim partea frontala, care este dominata de patru linii ondulate, toate intalnindu-se deasupra numarului, oferind efectul unui mare X.
Interior
Asa cum aminteam mai sus, modelul testat a beneficiat de un pachet X-Line. Interiorul a fost si el rasfatat cu scaune sport, care ne-au desfatat simturile cu o sustinere laterala de exceptie.
Ne-am delectat simturile tactile cu un volan M, gros, in trei spite, exact asa cum ii sade cel mai bine unui model jucaus.
Pozitia soferului este foarte placuta, scaunul putand fi reglat intr-o multime de feluri, oricine reusind sa-si gaseasca setarea optima in cel mai scurt timp. Consola centrala este usor inclinata spre sofer, amanunt caracteristic marcii.
Asa cum ne asteptam, pielea care imbraca interiorul, materialele de pe bord si plasticele regasite in habitaclu sunt de cea mai buna calitate, toate tradand un singur cuvant, premium.
Spatiul disponibil pentru sofer si pasagerul din dreapta este potrivit, configuratia interiorului tinzand sa-l imbrace pe cel de la volan, facand ca totul sa graviteze in jurul sau. Spatiul pentru pasagerii din spate este bun, atata timp cat soferul nu depaseste 1.80m.
Portbagajul insumeaza 480 l si se incadreaza intr-o clasa medie, neiesind in evidenta cu volumul oferit.
Performante
SUV-uletul nostru a fost echipat cu un motor diesel de 2 litri si 184 cp, iar cuplul oferit ne-a ajutat cu ai sai 380 Nm. O suta de kilometrii pe ora au fost atinsi in 8 s, iar viteza maxima declarata de producator este de 205 km/h.
Sistemul X-Drive si-a facut treaba exemplar, atat pe asfaltul incins de canicula, cat si pe macadamul din jurul Bucurestiului.
Motorul a fost ajutat magistral de aceeasi cutie cu 8 rapoarte, regasita acum mai pe toate modelele BMW. Schimbarile treptelor se fac lin si la turatii joase atunci cand este folosit modul ECO-PRO sau sus, in jurul valorii de 4500 rot/min, in momentul in care se opteaza pentru modul SPORT.
Indiferent de felul in care rulezi, cutia reuseste sa-ti faca viata atat de placuta la volan, incat te intrebi pentru ce oare s-a inventat cutia manuala.
Alaturi de modul placut in care cutia te ajuta, se adauga o directie grea, precisa, care comunica in permanenta cu soferul, oferindui siguranta in abordarea oricarui viraj.
Consumul in test a fost de 8l, in conditiile in care am rulat in mare parte in mediul urban.
Pret
Modelul testat a beneficiat de faruri bi-xenon, piele, senzori de ploaie si lumini, sistem de navigatie Professional cu acces la internet, conexiune Bluetooth, USB si auxiliara, iar lista poate continua.
X1 pleaca de la 36.332 euro cu TVA pentru motorul de 2.0 diesel echipat cu o cutie manuala si ajunge in varianta de astazi la 51.500 euro cu TVA.
Asa cum am mai spus-o, calitatea costa, iar cei de la BMW au reusit sa duca conceptul de premium si calitate la rangul de arta.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspectul exterior
+ Materialele interioare
+ Tinuta de drum
+ Cutia de viteze cu 8 rapoarte
AutoSpot nu apreciaza:
- Pret ridicat
- Spatiul pentru pasagerii spate
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook