BMW Seria 4 – O Noua Era
Scris de Razvan Filip Dumitru pe 09-02-2014
Intotdeauna este interesant de dezbatut, discutat, argumentat si observat momentul in care unul dintre cei mai mari producatori auto din lume, creaza un nou produs. Modele noi vedem destul de des, mici ajustari si mici schimbari in bine sau in rau fac parte din viata pasionatilor auto, asa cum retetele sunt la ordinea zilei pentru concurentii de la Master Chef. Dar atunci cand BMW lanseaza un produs cu totul si cu totul nou, o noua serie ia nastere, atunci cu siguranta ne apare un zambet pe buze si dorim sa stim cat mai multe despre noul nascut.
Exterior
Seria 3 a fost unul dintre cele mai emblematice modele ale producatorului bavarez, fiind unul dintre cele mai bine vandute modele, iar de-a lungul anilor a castigat inima milioanelor de fani. Seria 3 coupe a fost si el un exemplar dedicat celor care-si doresc si mai multa vivacitate de la un model sportiv prin definitie.
Acum, BMW s-a hotarat sa renunte total la modelul coupe si sa-l inlocuiasca cu unul noul nout. Astfel, dupa un concept si lungi dezbateri, teste si verificari, a luat nastere BMW seria 4.
Cu un ampatament de 2810mm si o latime de 1826mm, seria 4 este mai lung cu 50mm si mai lat cu 44mm ca actualul seria 3. Concret, ce inseamna aceste cifre in comportamentul inculpatului de astazi o sa vedem in cateva momente.
Cu o capota lunga si extinsa spre partea posterioara, seria 4 emana atat sportivitate cat si eleganta. Robustetea si puterea sunt doua atribute care iti sunt transmise fara sa vrei, inca de la prima vedere.
Chiar daca nu se doreste, modelul de astazi ne duce cu gadul la fratele sau in 4 usi. Liniile farurilor si forma acestora sunt perfect incadrate in noul trend zamislit de producatorul german. Detaliile discrete, precum spoilerul spate sau conturul geamurilor au fost frumos incadrate in crom. Acest amanunt adauga o nota de eleganta si distinctie modelului.
Partea posterioara este conturata sobru, cuminte as putea spune. Fata de formele incruntate, robuste si sportive ale botului, spatele mi se pare serios, retinut, cei de la BMW nefacand abuz de inovatie. Posteriorul este perfect incadrat in forma si limbajul caroseriei, dar nu iese in evidenta asa cum m-as fi asteptat.
Odata cu cresterea in latime, avem si o garda la sol redusa. Punctul de greutate al seriei 4 a scazut cu 500mm, iar ca detaliu interesant, avem in fata modelul cu cel mai coborat centru de greutate din intreg portofoliul BMW.
Privit din lateral, regasim acelasi sentiment de sportivitate combinata cu eleganta. Personal mi se pare reteta succesului, sa poti oferi un produs care sa inspire atat dinamicitate, cat si prestanta.Pentru a mi se confirma afirmatia anterioara, observam pe aripa incriptia Luxury. Chiar daca gurile rele ar spune ca este o blasfemie, modelul testat, in echipare Luxury, se traduce printr-o contopire a celor doua calitati mai sus amintite.
Interior
Aici lucrurile devin si mai interesante, intelegand inca o data (daca mai era cazul), de ce producatorul german este unul dintre cei mai indragiti din intreaga lume.
Regasim elemente deja cunoscute si apreciate de la modelul cu 4 usi. Privirea imi este atrasa imediat de noul volan, atat de frumos profilat si construit. Insertia cu logoul M imi este intiparita in minte si nu pot decat sa zambesc cu gandul la ce va urma.
Fiecare buton, fiecare plastic isi are locul bine definit, iar ergonomia ansamblului este cu adevarat fascinanta.
La fel ca si la seria 3, cei de la BMW au inceput sa aranjeze butoanele intr-un mod mult mai intuitiv. Te obisnuiesti cu fiecare comanda foarte repede, orice accesare iti este la indemana, iar vizibilitatea sisitemului multimedia te incanta la orice ora din zi sau din noapte. Sistemul multimedia este acum asemanator cu o tableta, modelul testat beneficiind atat de navigatie cat si senzori de parcare cu afisaj.
Cadranele de bord sunt perfect lizibile, completand un bord aerisit si foarte bine organizat. Turometrul este gradat pana la 600 rot/min, zona rosie incepand tocmai la 5500 rot/min. Semn ca urmeaza lucruri interesante!
Revenind la insertia de pe aripi, Luxury, aceasta nu este intamplatoare. Modelul testat a avut o inclinatie spre un anumit confort. De mult nu am mai condus un BMW in care sa ma simt atat de odihnit dupa cateva sute bune de kilometrii. Un mare merit il au scaunele, profilate in asa fel incat sa nu te deranjeze si sa nu te imobilizeze asa cum fac cele sport.
Mi-a placut maneta discreta, cea care-ti usureaza accesul la centura, impingand-o subtil in fata pentru a o putea cupla. Simti ca fiecare element si fiecare comanda a fost gandita si faurita pentru a te rasfata.
Spatiul este bun, soferul se va simti imbracat in intregul arsenal, iar pasagerii vor fi satisfacuti cu locurile oferite. Datorita garzii la sol scazute, pozitiei joase la volan, cat si unei vizibilitati bune, vei simti imediat izul sportiv al modelului.
Un alt aspect de care inginerii bavarezi au avut grija, este cel al portbagajului. Acesta insumeaza 445 l si este cu adevarat mare pentru un coupe veritabil.
Performante
Nu ai cum sa ramai indiferent atunci cand conduci un autoturism fabricat in Germania. Cu atat mai mult cu cat discutam despre un model BMW nou nout.
Exemplarul din test a fost echipat cu arhicunoscutul motor diesel, cu 4 cilindri, 2000 cmc si ai sai 184cp. Dupa mine, este combinatia perfecta intre pret, putere, consum si de ce nu, distractie.
Cei 380 Nm, alaturi de o greutate de 1540 kg, fac din vedeta de astazi un adevarat sportiv, pregatit oricand sa se ia la tranta cu oricine. Sprintul pana la 100 km/h are loc in 7.3 sec, iar seria 4 pare mai rapida decat este in realitate.
Directia este la fel de precisa ca incizia unui chirurg, te pozitioneaza exact unde-ti doresti fara ati da nici un moment senzatia de nesupunere. Datorita pozitiei joase la volan, a suspensiilor rigide, Seria 4 poate fi condus intr-un stil sportiv mai tot timpul. Dar nu o sa se intample acest lucru, vei dori sa te bucuri de linistea si confortul pe care ti-l poate oferi atunci cand este sofat in limitele legale. Odata apasata functia Confort a suspensiei adaptive, sportivul absoarbe placut denivelarile patriei si te face sa te simti cu adevarat relaxat.
Cutia automata cu 8 rapoarte este unul dintre cele mai importante elemente, prin care noul model reuseste sa fie atat de placut fie cand este strunit spre limita sau cand doresti pur si simplu sa te deplasezi dintr-un punct in altul. Treptele pot fi schimbate lin, in modul automat sau pot fi baleate in modul manual, cu ajutorul padelelor din spatele volanului.
Cei de la BMW continua sa nu lase nimic la voia intamplarii, iar atunci cand discutam despre tehnologie, avem la dispozitie hartile pentru navigatie 3d, rotita sistemului iDrive cu senzori tactil sau uimitoarele faruri full LED adaptive. Cele din urma sunt o adevarata placere, atunci cand se conduce pe timp de noapte. Acestea reusesc sa nu orbeasca soferul din fata, distribuind lumina fazei lungi doar prin partile laterale.
Am fost inca o data placut surprins de cifrele indicate pentru consumul in test. Pentru 700 km parcursi, am avut un consum mediu de 5,8l. Cea mai mare parte au fost efectuati in mediul extraurban, iar atunci cand am fost nevoiti sa poposim in infernalul trafic bucurestean, am inregistrat un consum mediu de 7,2l.
Pret
Cel mai ieftin seria 4 porneste de la 40.800 euro cu TVA. Modelul din test, foarte dotat de altfel, inregistreaza un pret final de 61.000 euro cu TVA.
Producatorul bavarez reuseste sa scoata pe piata o noua reteta de succes, un nou produs care se evidentiaza fata de concurenta prin sportivitate, calitate si o prezenta de neegalat.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Calitatea materialelor
+ Cutia automata cu 8 rapoarte
+ Directie
AutoSpot nu apreciaza:
- Pret
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook
Posteaza un comentariu
|
SFATUL ZILEI:
Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!
HOT STUFF
Nissan 370z Roadster - Obraznicul
Suntem in plin sezon estival, natura ne imbie sa petrecem cat mai mult timp in spatii deschise, pline de verdeata, departe de aglomeratia si haosul caracteristice zonelor [ continuare ... ]
|
Audi prezinta noul SQ5 TDI
Cui nu ii place un crossover? Este mai practic decat un sedan, dar mai mic decat un SUV. Poti indesa o gramada de chestii in el, dar nu ai nevoie de inca doi prieteni [ continuare ... ]
|
SIAMB 2012: o mare dezamagire
SIAB. Ahh, ce amintiri. Parca ieri il rugam in genunchi pe tatal meu sa ma duca la evenimentul auto al anului in Romania. Prima editie la care am fost s-a desfasurat in [ continuare ... ]
|
vezi si alte informatii importante
ANUNTURI SECOND HAND
FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI
Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!
Ultimele mesaje:
Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audiscris de victor56 pe 18 Oct, 10:34
Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoarescris de victor56 pe 23 Aug, 12:30
Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDIscris de victor56 pe 15 Nov, 12:25
REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTIscris de victor56 pe 30 Mar, 10:46
Service auto Bucurestiscris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47
Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seatscris de victor56 pe 07 Jul, 11:17
Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCIscris de victor56 pe 23 Apr, 09:12
Jante din aliaj si tabla - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Anvelope de vara si iarna - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22
scrie pe forum
|