Cei de la Nissan anunta ca au inceput testele pentru sistemul inteligent de circulatie la care lucreaza, implicand nu numai autovehicule, ci si infrastructuri urbane. Sistemul are in vedere dezvoltarea comunicarii dintre masini si semnalele luminoase din trafic. Inginerii vor implementa un sistem de semnale in traficul din zona Kanagawa, mai precis in incinta ce inconjoara centrul tehnic Nissan, pentru a aduna date reale despre masinile conduse de angajatii Nissan participanti la proiect.
Noul sistem avansat de trafic va ajuta la reducerea numarului de accidente, precum si la fluidizarea circulatiei, in special in intersectii, si in plus va reduce consumul de combustibili. Experimentele pentru acest proiect au inceput din octombrie 2006 si acum intra intr-o noua faza de teste.
Noua faza include conditii reale de circulatie, unde se pot colecta si analiza minutios date reale despre modul de functionare a masinilor in raport cu semnalele luminoase special instalate.
Parametrii de baza pentru acest experiment sunt doua strazi intersectate, una est-vest de 2 km si una nord-sud de 1 km, cu multiple intersectii si treceri de pietoni fiecare. Cei de la Nissan au instalat pe aceasta arie semnale luminoase si faruri optice de-a lungul strazilor. Fara a fi nevoie de vreo modificare a masinilor, acestea totusi pot fi monitorizate cu ajutorul instalatiilor de pe strazi.
Principalele obiective ale proiectului Nissan sunt:
1. Reducerea accidentelor in care sunt implicati pietoni
Bazandu-se pe volumul traficului, sistemul de circulatie va calcula astfel incat sa optimizeze raportul de timp dintre circulatia pietonilor si cea a autovehiculelor, prioritatea fiind insa fixata pe prima categorie. O cauza frecventa a accidentelor este tendinta pietonilor de a nu tine cont de culoarea rosie a semaforului atunci cand nicio masina nu se afla in raza de vizibilitate. Programul Nissan isi propune evitarea acestui tip de accidente, prin faptul ca in perioadele din zi cand traficul este redus, culoarea verde pentru pietoni va ramane valabila timp mai indelungat. Atunci cand o masina se apropie de semafor, sistemul de monitorizare comunica celui de semnale, care va schimba culoarea.
Atunci cand soferul incetineste in apropierea intersectiei, semaforul va reduce nevoia de accelerari si incetiniri repetate, economisind astfel combustibilul.
2. Reducerea numarului de coliziuni cauzate de ignorarea semnalelor luminoase
Proiectul include un sistem care sa transmita soferilor pericolul de depasire a vitezei legale sau de incalcare a culorilor semaforului, prin intermediul sistemului de navigatie de la bordul masinii. Specialistii de la Nissan se gandesc chiar la un sistem de interventie in cazul in care soferul nu tine cont nici de semnalele din trafic, nici de cele transmise prin sistemul de navigatie de la bordul masinii.
3. Reducerea traficului congestionat
Ambuteiajele sunt cauzate de obicei de frecventa luminii rosii a semaforului si de aglomerarea de masini care se incoloneaza pentru a intra pe sosea de pe strazi mai mici. Nissan isi propune optimizarea raporturilor dintre semnalele de trafic si volumul circulatiei, prin detectarea vehiculelor care intra de pe stradute si reducerea timpului de asteptare a acestora.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook