Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Pieton... de voie


Scris de green pe 05-12-2008

pietonfericitMi-am petrecut adolescenţa pe străzile Bucureştiului, şi am să vă curm imediat săritura spre concluzii deşucheate lămurindu-vă că, pentru mine, plimbările lungi pe străzi au fost cel mai bun liant social. Ne întorceam de la şcoală şi cum mereu era ceva de discutat hotăram să mai mergem o staţie, şi încă una, şi încă una, pe jos, până când ne trezeam că, pe nesimţite, am ajuns acasă. În weekend-urile cu vreme frumoasă băteam Bucureştiul în sus şi-n jos flecărind ore întregi, pe principiul "hai acolo, că n-am fost". Şi uite aşa, Bucureştiul şi străzile lui au reprezentat, pentru mine, un filtru emoţional care mi-a transformat o parte din colegi în buni prieteni.

Apoi "am crescut mare" şi drumurile zilnice, mereu pe grabă, de acasă la lucru, de la lucru la facultate, de la facultate acasă, şi alte posibile combinaţii între principalele mele destinaţii, m-au legat încet-încet de mijloace de transport pe roţi. Întâi RATB şi Metrorex, apoi maşina personală. Timpul n-a reuşit să mă transforme complet într-o extensie a maşinii, căci pe cât posibil am încercat să alternez mijloacele de transport, însă în ultima vreme orizonturile mi s-au lărgit considerabil în legătură cu acest "pe cât posibil". Asta de când m-am hotărât cu ceva timp în urmă să trăiesc mai sănătos. Ei bine, şi cum n-am fost niciodată o fire sportivă (de o sală de fitness nu m-aş apropia nici să ştiu că mă aşteaptă în ea Johnny Depp cu o tavă de prăjituri), am hotărât să sacrific ceva timp şi să merg pe jos, renunţând complet la maşină. Revelaţia a fost copleşitoare.

De ce? Păi să vedem: în primul rând că nu-mi mănâncă cu mult mai mult timp decât drumurile cu maşina, în special la orele la care tot omul se duce sau vine de la lucru. Ambuteiajele teribile din Capitală le cunoaştem cu toţii, şi probabil că nu sunt singura care după ce a parcurs o distanţă de 3 kilometri într-o oră din cauza traficului ajunge la birou gata opărită şi plină de draci. Ei bine, dacă în mod normal parcurg traseul 13 Septembrie – Piaţa Galaţi în 40-50 de minute cu maşina sau cu două autobuze, pe jos fac 60 de minute pe fix acelaşi traseu. Evident că fundul nu stă la fel de comod înfipt în scaun, însă o plimbare la pas vioi n-o să extenueze pe nimeni. Iar diferenţa de timp e, pentru mine cel puţin, neglijabilă. Mai ales ţinând cont de celelalte avantaje...

Care sunt ele? În primul rând faptul că mi-am redescoperit plăcerea de a admira oraşul şi de a-i căuta din priviri comorile ascunse. Casele vechi în stil neoromânesc din Cotroceni, acoperite cu iederă şi cu câte o pisică tronând pe balustrada balconului, câte o frumuseţe de clădire răsărind printre dărăpănăturile de pe Eminescu, străduţele adiacente Căii Victoriei, zona de ambasade de pe lângă Bulevardul Dacia, şi câte şi mai câte. Toate sunt pline de surprize pentru cei care nu merg cu ochii în pământ, la mobil sau la vitrine. Flexibilitate infinită: îţi poţi alege drumul dintr-o reţea de străzi şi străduţe, fără restricţii, fără indicatoare, fără reguli în afară de cea a timpului.

Dacă eşti, ca mine, o fire singuratică şi reflexivă, plimbările rapide de unul singur vor fi o plăcere. Ai timp să-şi pui ordine în gânduri, să iei decizii pe îndelete, să pui la punct planuri, sau pur şi simplu te vei relaxa admirând ce e de admirat. Dacă ai un tovarăş de plimbare, mersul e un simplu pretext pentru socializare (după cum am spus în introducere). Asta ca să nu mai vorbim de portofel şi cum rămâne el frumos şi rubicond dacă nu mai trecem pe la benzinărie. Mai e nevoie să vorbesc despre beneficiile fiziologice? Cred că o fac destul diverse articole de pe net şi cele câteva kilograme în minus pe care mi le arată cântarul...

Nu încerc să fac apologia mersului pe jos, propagandă eco şi să discreditez maşinile, mai ales că lucrez cu ele, scriu despre ele, publicul căruia mă adresez e anume interesat de ele... Spun doar că NU suntem legaţi ombilical de maşinile noastre, NU am ajuns în halul ăsta de dependenţi de tehnologie încât să nu ne putem rezerva puţin timp în plus pentru a apela, din când în când, la transport alternativ. N-o să cer nimănui să meargă pe jos din Berceni în Pipera, dacă ăsta îi e traseul zilnic. Spun doar că, în unele cazuri, pietonul poate parcurge un traseu la fel de rapid ca şoferul prins în trafic, pentru că nu are restricţii, poate lua scurtături după pofta inimii, nu trebuie să-şi dispute cu (aproape) nimeni metrul de asfalt de sub tălpi. În plus, cu excepţia câtorva inconveniente, mersul pe jos detensionează, relaxează, e plăcut şi sănătos, spre deosebire de şofatul în oraş, care nu o dată a făcut oamenii să se împuşte sau lovească cu ciocanul de atâtea tensiuni acumulate.

Într-un oraş în care şoferul ia maşina şi până la magazinul din colţ, într-un oraş în care până şi pietonul e de o lene cronică ce-l înghesuie, alături de sute de alţi pietoni leneşi, în autobuzele burduşite, pentru o distanţă de 10 minute pe jos, nu e de mirare că traficul e cum e. Nu scuz edilii care n-au fost în stare să creeze o infrastructură decentă, dar cred că şi cetăţeanul de rând are partea lui de vină. Şoferul nu e niciodată pieton, iar pietonul e jalnic în acest rol. Înţeleg de ce bicicletele nu-s prea populare în Bucureşti, mie toată plăcerea de a folosi aşa ceva mi se duce pe apa sâmbetei când mă confrunt cu străzile oraşului, cu pistele galbene ce par trasate cu carioca de un copil întârziat... Însă mersul pe jos e puternic subevaluat. Pur şi simplu, omul uită uneori că el a inventat roata şi nu viceversa.



Rodica

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




7 comentarii. Posteaza un comentariu

BvrPReQUgb
Scris de wafsskjfpn pe 01-03-2013 16:16

88kVgm veliczinalhm
LqODFGdZCdrk
Scris de lxjyqqciyd pe 28-02-2013 01:03

QmFFZJ , [url=http://nwcyquibziex.com/]nwcyquibziex[/url], [link=http://gexnbrbjthvt.com/]gexnbrbjthvt[/link], http://jgfhtopiatiz.com/
tbojFDEWH
Scris de cluwwgp pe 26-02-2013 04:31

WwYGJl rhfczsaunjpg
nXhIIJqcFRGer
Scris de Uedson pe 25-02-2013 11:50

dj anniversaire oise dit :Les plus satnavs d entre nous de9goterons eux aussi leurs re9confort gre2ce e0 LE JOURNAL D ARTHUR 27 MAI 2012. Toutes mes fe9licitations !
da si nu
Scris de oane pe 08-12-2008 21:31

eu sunt de acord cu voi toti, aveti dreptate si chiar si eu mai fac chestia asta si mai ales cand plec la ore rezonabile de la servici. lucrez in piata presei si stau in ghencea, ceea ce insemna ca am tramvaiul 41 cap-cap, o sa ziceti ca e bine....dar nu prea...de ce?...pt ca la orele diminetii (gen 6-7) si orele in general orele de varf, poti sa te urci de la capat, daca nu ai prins loc jos, pe la lujerului s-ar putea sa cobori pt a face loc si sa nu mai poti urca vreo 3-4 tramvaie (care vin repede, dar pline ochi, gen sardine :P). asha ca mia bine ma urc in masina ocolesc putin pe la apaca, regie traversez podul si apoi prin spate ajung la pe blv. expozitiei in 30 de minute, si tin sa precizez ca cu tramvaiul faceam 40 de min cel putin.
si cu toate astea VIVA LA MERSUL PE JOS!!! are multe avantaje si felicitari autoarei textului, e un text superb si adevarat!!
Bravos, un articol frumos
Scris de Teo pe 06-12-2008 13:30

Putini sunt cei care constientizeaza ca lucrurile nu sunt asa cum trebuie sa fie, ca suntem sclavii unor stereotipuri sociale (trebuie sa ai masina iar daca o ai, e musai sa mergi cu ea oricand, oriunde) si ca sanatatea noastra a devenit istorie din momentul in care ne-am pus picioarele in masina personala.

E adevarat ca nu toate situatiile se preteaza la mersul pe jos (nu ma vad mergand din Titan pana in Aviatorilor pe jos :) )dar pot merge la magazin, in parc, la unii prieteni pe jos. Iar de masina ce sa mai spun, o misc doar cand e vorba de carat lucruri sau drumuri cu adevarat lungi. In oras eu cred ca ar trebui sa folosim mijloacele de transport in comun pentru ca odata renuntat la masina personala, traficul se va descongestiona si nu vom mai face ore cu autobuzul ci minute, nu va mai exista imbulzeala la metrou tocmai pentru ca o parte din cei care mergeau cu metroul acum pot ajunge la fel de bine cu autobuzul.

Ar fi ideal daca guvernul sau asociatii de profil s-ar implica in campanii de constientizare. Poate am redescoperi Bucurestiul si l-am aprecia mai mult
hmmm da
Scris de cosmo pe 06-12-2008 11:16

aici eveti dreptate, dar alea 10 minute pe care le faci poate le faci la un supermarket si esti nevoit sa mergi cu masina pentru a putea cara cumparaturile...

Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Drac-impielitat: Audi A1 Quattro
Nemtii de la Sport Auto au pus mana pe editia limitata Audi A1 Quattro si si-au facut de cap cu ea. Si nu oricum, ci la 257 km/h... Limitat la doar 333 de exemplare, [ continuare ... ]

  Lexus LF-A Nurgburgring, un un vis de neatins
Cine nu a visat macar o data in viata lui sa se urce la volanul unui supercar atat de exclusivist incat pana si Bill Gates trebuie sa stea la coada pentru a-l cumpara? [ continuare ... ]

  Abarth 695 Maserati Edition - sau cum arata un 500 la masculin
Cine a zis ca Fiat 500 e jucarie doar de fete? Cred ca intocmai contrar credintei populare, Fiat a facut tot posibilul sa demonstreze ca poporul se inseala... amarnic. [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

reexaminare


scris de aserty pe 08 Apr, 19:05

Ce inseamna bunul-simt la volan?


scris de aserty pe 08 Apr, 19:03

Cum să detectați și să prindeți un escroc?


scris de Vender pe 02 Apr, 11:31

Rent-a-hacker! (https://t.me/Blackhat_plug)


scris de ChrisDamian1 pe 29 Mar, 17:55

Rent-a-hacker! (https://t.me/Blackhat_plug)


scris de ChrisDamian1 pe 29 Mar, 12:27

Leasing - ce se intampla in caz de furt?


scris de dinielligoyo pe 26 Mar, 14:12

ajutati-ma va rog!!!!!!


scris de dinielligoyo pe 26 Mar, 14:06

Poze Dacia Logan Tunata


scris de dinielligoyo pe 26 Mar, 14:02

Bună ziua prieteni


scris de MartinKunde pe 16 Mar, 17:05

caut piese pt. Bora limousine


scris de aserty pe 12 Mar, 22:44


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum