Te readuc in tema, cu recomandarile organelor competente:
medicul: rabdare, tutun, cafea, redbull si iar rabdare.
psihologul: nu-l asculti!
designer-ul: unde vrei sa ajungi cu tuningul sau spre ce te indrepti?!
inginerul: esti dispus sa faci imposibilul posibil?
coordonatorul de proiect: asculta-ma si nu vei regreta!
managerul proiectului, "personajul" buget, reprezentat la fata locului de asistent-managerul portofel: esti sigur ca asta vrei?
Vrei tuning la masina ta? Inseamna ca vrei sa-i cresti performantele si/sau sa-i dai un aspect deosebit, unic, pe scurt, sa fii altfel. De ce faci asta? Masina e, pentru tine, mai mult decat vehiculul care te duce din punctul A in punctul B cu viteza C. Iti plac gadget-urile. Iti place mirosul de cauciuc ars, iti place maraitul, mieunatul sau mugetul motorului, vrei sa auzi herghelia de sub capota nechezand mai tare ca la un concurs de echitatie. Vrei bass, vrei sa asculti Parazitii, te opresti la stop si dai pe loop versul "imi sare din brate supa/cand aud manele de la taranul de deasupra". Sau poate vrei hause sau alte tipuri de bahause pe care nu le prind eu, la 1999 de wati zgomot clar. Vrei sa te fixezi in noul tau scaun sport tip scoica, mai tare ca un copil in ISOFIX, poate chiar cu o noua centura in 3 puncte, sa prinzi G-uri. Vrei piele cusuta cu grija, vrei pedale din aluminiu, ceasuri multe care ar face sa paleasca peretii burselor cu toate orele lor de pe mapamond, un DVD screen pe care sa prinzi o stire de ultima ora, de la ora 5, un traseu GPS, ca poti si la noi in tara sau, de ce nu, un film de box-office cu fata langa tine, inainte sau dupa… Vrei sa ai garda masinii la minimum minimorum de sosea, rugandu-te ca odata cu intrarea in UE vei avea strazi line iar gropile vor deveni subiect de amintiri din cripta. Vrei cauciucuri performante si jante racnet, cromate, sa-ti verifici talpa pantofului sport sau din oaresce aliaj nou descoperit, sa te lauzi cum o ridici tu cu un deget. Vrei tobe mari si zgomotoase, cromate sau nu, in pereche. Esti cunoscator in ale fibrei de carbon, stii ca te usureaza si la greutatea masinii si la portofel si ti-o doresti. Vrei spoilere, praguri, eleroane. Puse cu cap si cu gust. Vrei sa-ti deschizi o portiera Lambo style, sa pice romanu’ pe trotuar...
Vrei si le vrei pe toate, pentru tine, pentru statutul tau social si pentru masina ta. Vrei mai mult. Stii ca "masina" se scrie "car" in engleza dar tu iti doresti un "supercar". Stii esenta tuning-ului: doua masini la start, un Lamborghini stock si un Subaru preparat. Diferenta de cateva zeci de mii de euro. Diferenta de cai putere. Diferenta. Privesti cu sufletul la gura si poti avea surpriza sa vezi un Lamborghini surclasat. Din multe puncte de vedere. Si vrei si tu sa surclasezi, la randul tau. Inca o data, vrei sa fii altfel. Adrenalina vine pe reteta prescrisa de doctorul tau de familie intotdeauna in pastile sau comprimate pe 4 roti. Vei fi intotdeauna altfel...
In loc sa-ti zic o concluzie, te las pe tine sa tragi una. Tot ce-ti doresc e simplu: lasa-i pe cei care se pricep sa te ajute cu cap. Nu cauta compromisuri, nu te astepta sa scoti 100 de euro si sa scoti o racheta din masina ta. Tuning=performanta=calitate=cost. Te-am salutat! Spor si inspiratie!
In numarul viitor, un prim exercitiu simplu de tuning optic "clasic": spoiler fata, spoiler spate, praguri, eleron. Sa stii cum incepi...
PS: La Multi Ani tuturor domnisoarelor si doamnelor cu ocazia lunii martisor!
Daca aveti intrebari, sugestii sau pur si simplu aveti nevoie de un sfat avizat, va astept pe forum rubrica tuning sau scrieti-mi un e-mail
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook