Audi aduce pe piata o noutate absoluta, Auto Union Type C cu pedale, despre care Hubert Waltl, directorul atelierelor Audi, spune: "Aceasta masina este ceva cu totul special".
"Am avut nevoie de un punct de atractie pentru colectia noastra, care sa transmita mesajul marcii si, in acelasi timp, este suficient de spectaculos pentru a atrage destui cumparatori", a declarat Katharina Wicker, director de design pentru articolele lifestyle Audi. Astfel s-a nascut ideea de a concepe o masina cu pedale care sa evoce trecutul Audi. Noul model cu pedale este construit pe baza legendarului Type C destinat Grand Prix-urilor. "Sagetile Argintii" Auto Union au dominat lumea curselor din 1936, totalizand zece victorii in diferite Grand Prix-uri. In plus, Type C este unul din cele mai bine vândute modele de epoca in gama de miniaturi Audi. Masina cu pedale va fi o piesa de expozitie pentru fanii "in crestere" ai marcii.
In ceea ce priveste constructia acestui model, "cea mai mare provocare a fost transpunerea unui model istoric intr-unul cu pedale, pentru copii, dar care sa respecte cat mai exact originalul", povesteste Achim Badstubner, director al studioului de design din München, cel care a creat primele schite. Cei responsabili pentru acest proiect au decis sa construiasca un model la scara 1:2 pentru a oferi destul spatiu chiar si pentru piloti care au o inaltime de pana la 1,35 metri.
In total, modelul pentru copii este compus din peste 900 de parti distincte. Masina dispune de frane hidraulice cu doua discuri, iar viteza este controlata printr-un arbore cu sapte trepte, cu functie de franare pe spatele pedalei. Alte aspecte tehnice includ carcasa din aluminiu si caroseria din panouri de aluminiu care, precum la modelele reale Audi, simbolizeaza experienta marcii in domeniul designului ultrausor. Scaunele, cadrul si volanul au fost tapitate in piele de un producator de genti, ca si la Audi TT, in timp ce spitele volanului sunt individualizate. Si pentru ca masina cu pedale cauta sa refaca, sub diferite aspecte, bolidul de curse din anii '30, volanul poate fi scos pentru a usura accesul si ieşirea din cockpit, la fel ca la versiunea originala.
Prototipul masinii cu pedale a fost prezentat publicului pentru prima data la Salonul Auto de la Paris, in toamna anului 2006. "Multa lume a dorit sa cumpere chiar modelul expus in stand!", isi aminteste Katharina Wicker.
Masina cu pedale, care va fi produsa intr-o serie de numai 999 unitati,a fost o bucurie pentru toti cei implicati in proiect. "Mi-am reamintit de anii copilariei. Si nu am fost singurul care mi-am redescoperit instinctul acesta", a spus, vadit incantat, Hubert Waltl, directorul atelierelor Audi. Achim Badstubner a fost de asemenea incantat de succesul proiectului: "Toata lumea a pus mult suflet in realizarea acestei masini cu pedale. Iar aceasta este o mandrie pentru noi toti".
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook