Castagna Milano, casa de design auto cu o vechime de un secol si jumătate, a proiectat un nou supercar în spiritul retro care domneşte în regatul maşinilor în ultima perioadă. Se numeşte Aznom şi are ca muze modelele Corvette Z06 din 1953, Stingray din 1958 şi maşina de curse SR-2 Sebring din 1956.
Vezi mai multe imagini cu supercarul Aznom
Având un design agresiv-retro, Aznomul readuce în prim-plan grila de tip cofraj de ouă a vechiului Corvette, flancurile laterale ale Stingray-ului şi aripile cu prize de aer caracteristice Sebringului de curse mai sus menţionat. Însă pe lângă aceste elemente de design vintage, tehnologia actuală şi-a spus şi ea cuvântul: stopuri de tip LED, eleron retractabil şi oglinzi suspendate din fibră de carbon, în stil F1. Jantele în cinci spiţe de 20 de ţoli, cele trei splittere si patru iesiri de esapament din partea dorsală, spoilerul spate care se ridică şi îndepărtează de caroserie la viteze mari (element împrumutat de la maşinile de curse Mercedes ale anilor '50), creează un aspect sportiv şi tradiţional, însă cu toate acestea actual.
Interiorul este minimalist, centrat pe consola cu comenzi electronice şi pe sistemul de navigaţie care foloseşte Google Earth pentru o orientare corectă şi precisă.
Fiind o maşină inspirată din modele clasice de curse, Aznom nu se poate lăsa mai prejos nici când e vorba de ceea ce ascunde sub capotă: Castagna a preluat motorul V8 de 7.0 litri de la modelul Corvette Z06 şi a adăugat încă 250 de cai putere faţă de cei 500 iniţiali, la 6.200 rpm. Cu tracţiune pe spate şi un sistem de ungere caracteristic maşinilor de curse, cu pompă electrică de ulei, injecţie secvenţială şi controlul tracţiunii, Aznom-ul reuşeşte performanţe deosebite: cuplul maxim este de 980 Nm la 3.800 rpm, iar viteza maximă este de 350 km/h, din care primii 100 sunt atinşi în numai 3,4 secunde. Prin folosirea de materiale uşoare ca fibră de carbon, aluminiu şi magneziu în constuirea şasiului şi caroseriei, masa supercarului a fost adusă la 1.400 kg.
Carrozzeria Castagna, un nume cu rezonanţă în istoria auto, şi-a început activitatea în 1849 şi a încetat-o în anii '50. În 1996, casa de design a fost reînviată de un afacerist nostalgic, care a surprins întreaga Geneva cu un prototip controversat, bazat pe modelul Alfa Romeo 75. Ulterior, Castagna s-a axat în special pe customizarea de modele Mini şi modele sportive. Anul trecut, Castagna a generat încă o dată reacţii puternice cu prototipul Imperial Landaulet, care a adus un omagiu istoricului model Isotta-Fraschini Tipo 8A.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook