Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Citroen C-Elysee Exclusive: EconoMARE!


Scris de mircea pe 29-07-2015

Fara descriereLa inceputul lunii iulie am aflat ca vom avea la dispozitie pentru 2-3 zile un Citroen C-Elysee 1,6 HDi, model pe care spatiul interior generos si consumul redus de combustibil il recomandau pentru un test la drum intins, ca urmare destinatia a venit natural: litoralul Marii Negre!

C-Elysee este o berlina de clasa medie, ce prin prisma raportului pret/calitate/dotari reprezinta una dintre cele mai atrative optiuni din piata low-cost in acest moment, alaturi de modele precum Dacia Logan, Fluence de la Renault sau Rapid de la Skoda si, bineinteles, "sora sa geamana" Peugeot 301 din "familia" PSA.

Design si ergonomie



Prima impresie este foarte importanta pentru mine, fie ca fac cunostinta cu o persoana sau ca am un prim contact cu o noua masina... anticipatia lasa loc instinctelor si simturile se ascut pentru a da verdictul: imi place sau nu, ma atrage sau ma lasa rece.

Fara descriere
C-Elysee cu siguranta nu este o masina care sa te lase rece, fiind placut desenata atat pe exterior - unde prin dimensiuni, linii elegante si elemente cromante esti dus cu gandul la limuzinele de clasa superioara, cat si in interior - unde senzatia de spatiu alaturi de volanul si bordul cu insertii crem mat-lucioase amintesc de rafinamentul si simplitatea masinilor de epoca (ok, stiu ca unii nu vor interpreta asta ca pe un compliment!).

Personal, am apreciat de la prima vedere imaginea exterioara dinamica si robusta - obtinuta prin forma si proportiile farurilor ce imprima masinii o linie usor agresiva, alaturi de grila frontala cromata ce stilizeaza marca Citroen, precum si prin forma prizei de aer din bara fata, completata de farurile de ceata bine pozitionate.

Fara descriere
Design-ul este coerent si in laterale, unde oglinzile sunt vopsite in culoarea caroseriei, iar montantii usilor participa prin tratarea cromata diferita la punerea in valoare a zonei vitrate. Spatele este rezolvat tipic unui sedan, iesind in evidenta doar prin stopurile cu forma fluida ce imprumuta din liniile caroseriei.

Fara descriere
In ce priveste designul interior, nu voi starui prea mult, intrucat nici producatorii nu au facut-o, aici totul fiind tratat sub aspectul eficientei: de materiale, de montaj, de pret. In afara unei prize USB nimic nu tradeaza ca am fi depasit sfarsitul anilor 90 (intr-un fel de inteles, caci modelul a fost lansat pe piata auto din China acum peste 10 ani).

Fara descriere
Absentul display color pentru calculator de bord, navigatie, TV sau DVD este inlocuit de un afisaj digital minuscul asortat ca performante tehnologice doar cu AC-ul manual.

Fara descriere
Ceasurile din bord, fetele de usi, plafoniera si cotiera centrala m-au dus cu gandul la Dacia Logan, si nu intr-un sens bun... dar despre asta vom vorbi mai pe larg in sectiunea Pret si dotari.

Ca aspecte pozitive, putem vorbi despre linia curata si eleganta a bordului: culorile, dimensiunile si formele butoanelor si comenzilor sunt bine gandite si puse in opera, avand per ansamblu un aspect unitar si placut. De asemenea, alaturi de spatiul interior generos (am calatorit 5 oameni foarte comod peste 200 km fara oprire), trebuie mentionat si portbagajul al carui volum cred ca spune tot: 506 litri!

Motor si performante



Motorizarea avuta la dispozitie a fost cea de 1,6 HDi BVM - 1560 cmc, ce dezvolta o putere maxima de 92 CP la 4000 rpm cu un cuplu maxim de 230 Nm la 1750 rpm.

Avand in vedere greutatea masinii, de doar 1165 kg, timpul de reactie este destul de rapid, de circa 11 secunde pentru atingerea a 100 km/h. De altfel, am apreciat pe durata testului faptul ca motorizarea avuta ofera un feeling similar cu una pe benzina, fapt la care contribuie din plin si cutia de viteze bine etajata si ambreiajul ce cupleaza destul de sus.

Fara descriere
Un aspect important, mai ales ca C-Elysee este o masina de familie ce a fost gandita sa bata soselele in lung si-n lat, il reprezinta consumul de combustibil. Pentru noi, autonomia de circa 1000 de km anuntata de calculatorul de bord cu plinul facut (50 litri) a devenit unul din obiectivele tacit asumate ale testului. Din pacate, nu am putut verifica aceasta valoare deoarece, 3 zile mai tarziu, la predarea masinii, kilometrajul abia daca inregistrase 600 km parcursi. Cu toate acestea, judecand dupa consumul instantaneu si dupa sfertul de rezervor inca neconsumat la despartirea de C-Elysee, putem confirma un consum mediu pe durata testului intre 6 si 7 litri la 100 km.

Producatorul anunta un consum urban de 5% si unul mixt de 4,3% de care se vor bucura cei ce nu vor rula in regim constant de viteza intre 160 si 180 km/h (viteza maxima) pentru peste 200 km de autostrada pana la Constanta si inapoi. Ceilalti vor inregistra probabil valori similare cu ale noastre.

Pret si dotari



C-Elysee vine pe langa design-ul contemporan si motorizarile de ultima generatie cu o serie de dotari standard ce pana acum cativa ani unele modele entry-level abia daca le ofereau pe lista optionalelor, ceea ce a fost o surpriza cu adevarat placuta pentru un model low-cost: radio-CD cu MP3, Connecting Box (conexiune USB cu Bluetooth), ABS cu REF si AFU, proiectoare ceata, volan si schimbator imbracate in piele, etc.

Fara descriere
Totusi, fiind o masina construita in jurul pretului, carcotasii vor remarca diverse elemente ce reflecta optimizarea costurilor de productie, cum ar fi scoaterea de pe usi a boxelor si comenzilor pentru geamuri (acestea fiind amplaste deasupra bordului respectiv in zona schimbatorului de viteze), rezolvarea spartana a cotierei fata, ce nu beneficiaza de un spatiu aferent de depozitare, absenta manerelor de siguranta la locurile din fata, a cotierei la bancheta din spate, etc.

Fara descriere
In final, pentru ca am marit destul "suspansul", voi trece direct la subiectul PRET, unde modelul testat - Exclusive 1,6 HDI - costa doar 12.260 Euro, fara TVA, fiind printre cele mai scumpe versiuni de C-Elysee. La capatul celalalt al intervalului, gasim varianta de baza (benzina, 1,2 VTi 72 CP) ce poate fi achizitionata sub 9.000 euro, fara TVA.

Evaluare AutoSpot:



+ design exterior, aspect robust
+ spatiu interior, volum portbagaj
+ consum bun pentru conditiile din test

- interior cu design spartan, calitate materiale
- lipsa navigatie, display, clima
- pret mare pentru varianta testata comparativ cu cea de baza

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Abarth 695 Maserati Edition - sau cum arata un 500 la masculin
Cine a zis ca Fiat 500 e jucarie doar de fete? Cred ca intocmai contrar credintei populare, Fiat a facut tot posibilul sa demonstreze ca poporul se inseala... amarnic. [ continuare ... ]

  SIAMB 2012: o mare dezamagire
SIAB. Ahh, ce amintiri. Parca ieri il rugam in genunchi pe tatal meu sa ma duca la evenimentul auto al anului in Romania. Prima editie la care am fost s-a desfasurat in [ continuare ... ]

  Nissan 370z Roadster - Obraznicul
Suntem in plin sezon estival, natura ne imbie sa petrecem cat mai mult timp in spatii deschise, pline de verdeata, departe de aglomeratia si haosul caracteristice zonelor [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

reexaminare


scris de aserty pe 08 Apr, 19:05

Ce inseamna bunul-simt la volan?


scris de aserty pe 08 Apr, 19:03

Cum să detectați și să prindeți un escroc?


scris de Vender pe 02 Apr, 11:31

Rent-a-hacker! (https://t.me/Blackhat_plug)


scris de ChrisDamian1 pe 29 Mar, 17:55

Rent-a-hacker! (https://t.me/Blackhat_plug)


scris de ChrisDamian1 pe 29 Mar, 12:27

Leasing - ce se intampla in caz de furt?


scris de dinielligoyo pe 26 Mar, 14:12

ajutati-ma va rog!!!!!!


scris de dinielligoyo pe 26 Mar, 14:06

Poze Dacia Logan Tunata


scris de dinielligoyo pe 26 Mar, 14:02

Bună ziua prieteni


scris de MartinKunde pe 16 Mar, 17:05

caut piese pt. Bora limousine


scris de aserty pe 12 Mar, 22:44


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum